Kilka razy zastanawiałem się, skąd u ludzi taki fanatyzm związany z Sylwią Szymańską - Burmistrzem Blachowni. Dlaczego tak zaciekle bronią jej interesów? Chodzi o bliskość koryta? Dlaczego nie chcą, by w Blachowni żyło się lepiej? Dam wam mały przykład tego, co dzieję się w Cisiu.
W Cisiu działa Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Cisie. Stowarzyszenie prowadzi Publiczną Szkołę Podstawową w Cisiu i mimo nazwy "rozwoju wsi Cisie", zajmuje się tylko szkołą. Uczęszcza tam nieco ponad 20. dzieci. Osoby związane ze stowarzyszeniem fanatycznie popierają działania Szymańskiej. Kilka razy w miesiącu dostarczają naszemu Burmistrzowi czekoladki, ciastka czy ciasta, by miała co jeść. W ten sposób odwdzięczają się za jej wdzięczność. Wiadomo, jakoś trzeba utrzymać przy sobie tak wspaniałego Burmistrza. Ludzie w otoczeniu stowarzyszenia nie widzą tego, co się dzieje w Blachowni. Najważniejszy jest ich interes.
dane oficjalne - dotacja na Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Cisie:
rok 2014 - Burmistrz Anetta Ujma:
dotacja: 458 675,13 zł
32 uczniów PSP - dane szacunkowe
rok 2015 - Burmistrz Sylwia Szymańska:
dotacja: 532 124,95 zł
29 uczniów PSP - dane szacunkowe
rok 2016 - Burmistrz Sylwia Szymańska:
dotacja: 600 000 zł (do 5 marca zrealizowano 97 939,59 zł) + 6600 zł - wsparcie z zadań publicznych
23 uczniów PSP - dane szacunkowe
Gdy gminą rządziła poprzedniczka Szymańskiej, stowarzyszenie jej za bardzo nie lubiło. Dlaczego? Dlatego, że poprzedniczka wypłacała stowarzyszeniu dotacje zgodnie z liczbą uczniów. Obecna chyba nie zwraca na to uwagi. Dotacja z każdym rokiem jest coraz większa. To dziwne, bo uczniów jest coraz mniej. Co się dzieje z tą kasą? W ogromnej większości idzie na coraz wyższe pensje. To moim zdaniem główny powód, dlaczego tak Ci ludzie zaciekle bronią Burmistrza.
Chyba, że jest jakiś inny? Jaki? Pozostawiam wam do oceny.
PAWEŁ GĄSIORSKI
Każdy ma oczy i widzi o co tutaj chodzi.
Wiadomo o kasę, naszą gminną kasę.
Rzucili się na gminę i budżet gminny jak sępy.
Bulwersujące, obrzydliwe, niesprawiedliwe.
Jeszcze tak złych rządów w gminie nie było.
Władza gminna dla kilku wybrańców a nie dla ogółu mieszkańców ?
Trzeba pozbyć się takiej władzy.
Nawet w Wielki Piątek. W dzień, w który nawet sędziowie nie orzekają. Pomodlę się dzisiaj za Pana, za siebie i pozostałych. Wierzę, że wielu zrobi to samo. Życzę Panu i wszystkim pomyślności i samych łask Bożych. Bo Chrystus na krzyżu umarł za nas wszystkich nie żądając nic w zamian poza naszą wiarą. Także wiarą w dobro i człowieka. Te kilka dni Triduum Paschalnego jest dla nas abyśmy się zastanowili co w życiu jest najważniejsze. Mając szanse może warto spróbować coś zmienić. Złość, zawiść i nienawiść nas niszczą i nie dają nic poza utratą człowieczeństwa.
Drogi Marku “Józefie”, dziękuję!
pzdr
PG
O Józef. Od razu wyczułem ten styl wypowiedzi. Miło że jesteś. Kochani wracają czasy – “Józefa opowieści dziwnej treści”. Bełkot ten sam…
Ból? Pycha? Zazdrość, ze ktoś potrafi powiedzieć cos kreatywnej od Ciebie?
Hehe proszę Cię, nie rozwalaj mnie tymi durnymi wpisami.
Proponuje jeszcze bardziej zmniejszyć liczbę uczniów a przy tym podwoić dotację.
Pensja w stowarzyszeniu będzie jak prezydenta a roboty żadnej.
Kolejny przykład niegospodarności Szymańskiej, nieważne że liczba uczniów w ciągu dwóch lat spadła o 30 %, ważne żeby w tym czasie pensje wzrosły o ponad 30 % ……
Rozdawnictwo Szymańskiej publicznych, gminnych pieniędzy dla wąskiej grupy znajomków.
Niestety cierpią na tym zwykli mieszkańcy, na inwestycje dla nich już nie starcza ……
Jedyny ratunek dla gminy to jak najszybsze odwołanie Szymańskiej !!!
Jak to p. dyrektor Matuszewska powiedziała na jednym zebraniu cyt. “jeszcze tak nie było jak teraz, jednym słowem jak o coś poprosimy coś potrzebujemy to jest od razu akcja reakcja. Za poprzedniej władzy niestety tak nie było”
Utrzymanie tak wielkiego budynku dla takiej ilości uczniów jest niezrozumiałe.
A na chodnik nie ma żeby dołożyć się do inwestycji i monitować w starostwie żeby było bezpiecznie i przede wszystkim wygodnie dla mieszkańców. Wieś tez nabrałaby estetyki.
W Cisiu najważniejsza jest szkoła tylko ona się liczy, cała reszta jest nie ważna.
To pępek Cisia.
Ludziom działalność i postawa stowarzyszenia też nie podoba się.
W ciągu dwóch lat ubyło w szkole 1/3 ilości dzieci.
Rodzice przenoszą dzieci do innych szkół.
Tym bardziej dziwi mnie tak wysoka podwyżka dotacji.
Szkoda że nie korzystają na tym dzieci ( została tylko garstka ) a członkowie stowarzyszenia…
Niepokojące jest że przedszkole w Blachowni jest już wiele miesięcy zamknięte a tu szasta się publicznymi, gminnymi pieniędzmi.
Dostrzegam dużą analogię do Dunajca ….
Takiego kolesiostwa, szastania na prawo i lewo naszymi gminnymi pieniędzmi jeszcze w gminie nie było
Fanatyków w Cisiu nie brakuje. Teraz już wiemy o co chodzi. O pieniądze! Ile zarabia tam dyrektorka tych 23 uczniów? Po co w ogóle jest ta szkola utrzymywana? W dobie komunikacji i samochodów te dzieci powinny być dowożone 4 km dalej do Blachowni. Poza tym wychowujemy tam patologie psychiczne. Klasy po 3-4 osoby. To działa tylko na niekorzyść tych dzieciaków. Zapytajcie psychologów czy to zdrowe…
Oczywiście że to jest chore jak wiele rzeczy w stowarzyszeniu.
Zobacz na statystyki, ludzie nie chcą tam posyłać swoich dzieci.
Szymańska udaje że tego nie widzi bo ma darmowy dowóz czekoladek….
Żenujące.
Przerażające.
Za 600 tysięcy rocznie 23 dzieci mogłoby być każde z osobna dowożone lektyką w asyście białych rumaków do dowolnej placówki o wysokim poziomie nauczania.
Szkoda dzieciaków
Szymańska odizolowała się od mieszkańców, nie reaguje na nasze potrzeby.
Masowy odpływ dzieciaków do innych placówek świadczy że w stowarzyszeniu prowadzącym szkołę w Cisiu nie dzieje się dobrze.
To dzieci i ich rodzice pokazują które placówki są dobre a do których jest wiele zastrzeżeń – zapisują się do szkół dobrze prowadzonych a wypisują z tych które są źle prowadzone.
Dobry burmistrz przyjrzałby się tej działalności, może potrzebne są kary a nie nagrody w postaci ogromnego zwiększenia dotacji i bizantyjskiego przepychu.
Czy dla Szymańskiej ciasteczka i czekoladki ważniejsze są od dobra dzieci ?
Czy dla Szymańskiej zadowolenie kilkorga klakierów ważniejsze jest od dobra dzieci ?
Czy Szymańska dla dobra gminy sama potrafi zrezygnować bo widać że sobie nie radzi na tak odpowiedzialnym stanowisku ?
Czy trzeba będzie ją odwołać ?
Może ona dla tych czekoladek zrobi wszystko??
Dostawcy czekoladek robią na tym osobisty interes życia.
Dlaczego za tej władzy tak dużo jest podobnych szkodliwych społecznie patologicznych procederów ?
Zawsze w tle duża nasza gminna kasa ???
A zwykli mieszkańcy nie mogą doczekać się dróg, przedszkola, kanalizacji, dlaczego ?
Dobre i przebojowe nauczycielki wylatywały z Cisia za zbytnie zaangażowanie w prace z dziećmi za to że były bliżej z rodzicami i potrafiły ich zintegrować za narażenie się Pani Beatce i Pani Dyrektor tym że rodzice je chwalili. Moja znajoma miała tam dzieci i przeniosła po tym jak jedna z nauczycielek byki ortograficzne sadziła w zeszytach uwag.
Panie Gąsiorski pilnować, monitorować, sprawdzać, nieprawidłowości wytykać I publikować. I tak w kółko… !!! :-)
Czuje w Tobie dużo negatywnej energii. Jak sie nie ma własnego życia, to żyje sie życiem innych? Nie polecam, to jeszcze gorzej szkodzi na zdrowiu. Siejesz niepotrzebny stres wsród mieszkańców. Zgroza! … Szukanie dziury w całym nie pomoże wam obalić SS. Pisze to ze szczerym otwarciem i dobra rada: czepianie sie każdej pierdoły, publikowanie i nakręcanie afer wzbudzi tylko wsród mieszkańców obojętność, znieczulicę. Wtedy to “Wy” będziecie Ci źli. Szukajcie grubych nici, to osiągniecie sukces. . . .pomimo ze mnie wkurzasz wieloma komentarzami to zycze Ci osiągnięcia celu.
Yupik bawisz mnie tym bełkotem …. :-)
Bełkotem powiadasz? Widziałeś chociaż Czestochowe z “bliska”? Bo mam wrażenie ze prowadze dialog z prostakiem o ograniczonych poglądach który nigdy swojej “wsi” nie opuścił…nic po za swoją “wsią” nie widział…. Ale to tylko wrażenie. :-)
Yupik nawet nie wiesz jak w wielim błędzie jesteś. Wesołych I więcej luzu …
Wzajemnie :-)
Proponuję przede wszystkim tym, którzy poważnie chcą komentować, aby do liczb dzieci podanych przez autora dodać 15. Bo plus minus chyba tylu corocznie jest przedszkolaków.
A dotacja jest na wszystko – szkołę i przedszkole.
To sporo zmienia, ale nadal w skali kraju jesteśmy nadzwyczaj bogaci i dobrze, że tak dużo możemy dać “na dzieci”. ;)
W zeszłym roku byłoby to (przy założeniach jak powyżej) ponad 13 tysięcy “na głowę”, a w tym 16 tysięcy.
Tylko się cieszyć.
Informacje bez podobnych przeliczników dla innych szkół są, delikatnie mówiąc, bezwartościowe. ;)
Inka, generalnie miałabyś rację. Pozostają kwestie kluczowe – z dobrej szkoły uczniowie uciekać nie będą. Do dobrej szkoły być może “parę sztuk” z Blachowni by nawet przywożono. Choćby dlatego, aby na dwie zmiany dziecko nie musiało chodzić. Ale nie tylko oczywiście, bo również lepiej, gdy klasa ma 15-20 osób, a nie 30 lub więcej.
Jest porządny budynek, dobry teren.
Dlaczego wam w ogóle przez myśl przechodzi, że można by tą szkołę ze względów finansowych zlikwidować?? Jeszcze ktoś sobie to weźmie do serca i dokona tego czynu. ;)
A budynek? Zburzyć? Bo przecież niebagatelne koszty i tak trzeba ponosić, gdy będzie stał pusty i niszczał. Wynająć? Komu? Na co?
Jakie więc jest rozwiązanie?
Pomyślcie i napiszcie!
abc, o ile jesteś tym, kogo sugerowano powyżej, to lepiej pomódl się za siebie, a nas zostaw w spokoju.
Jakoś mi się ten publiczny pokaz katolicyzmu kłóci z osobą. ;)
Poza tym, gdybyś zapomniał, to przeczytaj sobie preambułę Konstytucji, zanim narzucisz nam zakaz wypowiadania się, szczególnie nie po twojej myśli, w dowolny dzień tygodnia.
Żebyś nie musiał szukać, zacytuję w całości. Sądzę, że odpowiednie fragmenty sobie bez problemu dobierzesz.
,,W trosce o byt i przyszłość naszej Ojczyzny,
odzyskawszy w 1989 roku możliwość suwerennego i demokratycznego stanowienia o Jej losie,
my, Naród Polski – wszyscy obywatele Rzeczypospolitej,
zarówno wierzący w Boga będącego źródłem prawdy, sprawiedliwości, dobra i piękna,
jak i nie podzielający tej wiary,
a te uniwersalne wartości wywodzący z innych źródeł,
równi w prawach i w powinnościach wobec dobra wspólnego – Polski,
wdzięczni naszym przodkom za ich pracę, za walkę o niepodległość okupioną ogromnymi ofiarami, za kulturę zakorzenioną w chrześcijańskim dziedzictwie Narodu i ogólnoludzkich wartościach, nawiązując do najlepszych tradycji Pierwszej i Drugiej Rzeczypospolitej,
zobowiązani, by przekazać przyszłym pokoleniom wszystko, co cenne z ponad tysiącletniego dorobku,
złączeni więzami wspólnoty z naszymi rodakami rozsianymi po świecie,
świadomi potrzeby współpracy ze wszystkimi krajami dla dobra Rodziny Ludzkiej,
pomni gorzkich doświadczeń z czasów, gdy podstawowe wolności i prawa człowieka były w naszej Ojczyźnie łamane,
pragnąc na zawsze zagwarantować prawa obywatelskie, a działaniu instytucji publicznych zapewnić rzetelność i sprawność,
w poczuciu odpowiedzialności przed Bogiem lub przed własnym sumieniem,
ustanawiamy Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej jako prawa podstawowe dla państwa
oparte na poszanowaniu wolności i sprawiedliwości, współdziałaniu władz, dialogu społecznym oraz na zasadzie pomocniczości umacniającej uprawnienia obywateli i ich wspólnot.
Wszystkich, którzy dla dobra Trzeciej Rzeczypospolitej tę Konstytucję będą stosowali,
wzywamy, aby czynili to, dbając o zachowanie przyrodzonej godności człowieka,
jego prawa do wolności i obowiązku solidarności z innymi,
a poszanowanie tych zasad mieli za niewzruszoną podstawę Rzeczypospolitej Polskiej.”
Rozwiązanie jest proste – Szymańska musi odejść.
Rządzić to trzeba umieć, nie wszyscy się do tego nadają .
Co rusz to nowa afera i szastanie naszymi pieniędzmi.
Gdzie gospodarność, gdzie dbałość o mieszkańców ?
Czy przejęcie władzy to był tylko skok na kasę ?
Ratujmy gminę póki jeszcze jest co ratować.
Zasady subwencji oświatowej są proste : pieniądze idą za uczniem.
Ze szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie uczniowie przenoszeni są do innych szkół a subwencja rośnie…. ?
Dlaczego są przenoszeni ?
Może powoduje to niski poziom nauczania , może niesympatyczna lub niekompetentna kadra pedagogiczna, może niewłaściwe, nieprofesjonalne zarządzanie przez dyrekcję ?
W stosunku do zeszłego roku o 20 procent ubyło uczniów , jednocześnie o 20 procent rośnie subwencja….
Na co te zwiększone gminne pieniądze są wydane : na potrzeby uczniów, pomoce dydaktyczne, wyposażenie klas czy głównie na podwyżki dla dyrekcji ?
Odpływ uczniów na dużą skalę z tej szkoły może sugerować niewłaściwe działania osób odpowiedzialnych ze stowarzyszenia a bezkrytyczne przekazywanie ogromnych gminnych środków przez burmistrz Szymańską brak właściwego nadzoru nad podległymi placówkami.
Odnoszę wrażenie że dla niektórych osób odpowiedzialnych w gminie liczą się tylko osobiste korzyści a dobro dziecka schodzi na dalszy plan.
Pani burmistrz Szymańska dlaczego dla pani nie liczy się dobro dzieci ?
Dlaczego nie podjęła pani nawet próby sprawdzenia przyczyn tak masowego odpływu dzieci ze szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie ?
Za co bierze pieniądze inspektor ds. oświaty ?
Do szkoły a raczej przedszkola w cisiu uczęszcza dziecko pani inspektor ds oświaty. Dlamnie to jasne dlaczego tam ładuje się kasę i to dla garstki uczniów. Ubolewam ze pani ta nie zapisała swojego dziecka do przedszkola w szkole nr 1 takie są zajebiste warunki przecież? A tak to czekam na raport Pana radnego Czecha o liczebności zachorowań na terenie przedszkola bo takiej plagi chorób sobie nie przypominam do lat.
Słodycze za lojalność i ślepy fanatyzm a niech tam przecież się należy. Ale słodycze to zupełnie nic w porównaniu ze zwiększoną ogromną dotację i już słychać że kolejne nagrody czekają. Czy ktoś wie kto będzie pracował w urzędzie przy obsłudze programu 500 zł.? Nie chwalmy rozrzutnego burmistrza.
“Czy ktoś wie kto będzie pracował w urzędzie przy obsłudze programu 500 zł.? ”
Zgaduje. Ktoś z rodziny zarządu stowarzyszenia? ;)
Uważam ze placówka oświaty z tak nielicznym gronem uczniów powinna zostać zlikwidowana. Jestem przekonany ze zapewnienie “gimbusa” (dodatkowego transportu dla uczniów) wyjdzie taniej niż utrzymanie tej placówki. Niestety system from USA nadchodzi. Powstają większe szkoły główne, a dzieciaki dojazd maja zapewniony specjalnymi autobusami. To jest ekonomiczne rozwiazanie problemu, niekoniecznie najlepsze…. Takie czasy nastały….
Czy te czekoladki w dużych ilościach są wręczane prywatnie po południu w ramach dokarmiania głodnych czy w urzędzie w godzinach urzędowania ?
Czy to są łapówki ?
Czy pudełka zawierają tylko czekoladki ?
Czekoladki dowożone są w godzinach pracy,tirami (jeden dziennie).Transport i rozładunek odbywa się na koszt gminy.Przez całą noc czekoladki te zjadane są przez urzędników, by następnie przyjąć następny transport.Udaje się to tylko dlatego, że w nie wszystkich pudełkach są słodycze.W ogromnej większości z nich ,znajdują się ładnie poukładane, używane banknoty w PLN oraz walutach wymienialnych.Czy znając prawdę, jesteś już spokojny?
Jasne Yupik. Nobel ci się za to należy. Co najmniej. Rozumiem, że zlikwidujesz wszystko, łącznie z przedszkolami.
A w Blachowni wybudujemy nową szkołę, z oddziałami zerowymi, przedszkolnymi. Bo inaczej ta co jest, będzie musiała na trzy zmiany pracować. ;)
Inka coś pisała o psychologach, choć w innym kontekście. Ty pogadaj z nimi o wpływie “molocha szkolnego” na wychowanie. Zresztą na poziom nauczania też. ;)
Wy naprawdę nie wiecie, co dzieje się w tym Stowarzyszeniu.
Oświecisz nas? Chętnie się dowiem co się tam dzieje :)
Panie Januszu, do kogo kieruje pan te słowa?
Bo kilka piszących tutaj osób wie całkiem sporo, choć oczywiście nie wszystko.
Natomiast, jeśli wie pan coś ciekawego, to prosimy, o ile nie koliduje to z pana pracą zawodową.
Mnie od jakiegoś czasu zastanawia, jak stowarzyszenie, które nie jest wpisane do rejestru przedsiębiorców, może prowadzić szkołę publiczną, zatrudniać pracowników i tak dalej.
Prowadzenie szkoły oczywiście nie znajduje się również w celach stowarzyszenia, wpisanych do KRS. To tylko:
,,1/WSPIERANIE WSZECHSTRONNEGO I ZRÓWNOWAZONEGO ROZWOJU
SPOŁECZNEGO,KULTURALNEGO I GOSPODARCZEGO WSI CISIE,
2/INTEGRACJA MIESZKANCÓW WSI,PRZECIWDZIAŁANIE BEZRADNOSCI I WYKLUCZENIU
SPOŁECZNEMU,
3/WSPIERANIE DEMOKRACJI I BUDOWANIE SPOŁECZENSTWA OBYWATELSKIEGO W SRODOWISKU LOKALNYM.”
Osobliwe też jest, że stowarzyszenie ma wyłącznie rejestrację z PKD ,,94.99.Z – Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej niesklasyfikowana”
zatem wszystko, co robi ponadto, jest bezprawne.
Dane w KRS są nieprawdziwe?
Ciekawy musi być też statut tego stowarzyszenia. Niestety, niedostępny ogólnie chyba.
Stowarzyszenie twierdzi, że obecnym prezesem jest M. Walaszczyk. KRS, stan na dzień 06.12.2015 godz. 23:43:58, mówi, że jednak nadal pan Janik.
Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości że w całym tym “czekoladowym kręgu znajomków” Szymańskiej są nadużycia, nieprawidłowości i podejrzenia przestępstw ?
Jedyny ratunek dla gminy to odwołanie tego kto decyduje o przelewach publicznych pieniędzy – Szymańskiej
Dzisiaj tygrysek w biedronie miał w koszyczku pepsi 4pak i czekoladki:) i stal w kolejce do kasy i się rozglądał czy nikt nie widzi ,ale nie dało się więcej podejrzeć ponieważ cztery litery tygryska tak zasłaniały skutecznie koszyczek. Brykał po biedronie ten nasz tygrysek jak stado baranów po zagrodzie:)
Zdrowych Spokojnych Świąt
Tygrysek :-)
Szkoda że pod Biedroną nie było wolontariuszy z listami ws. referendum. Być może Tygrysek by się podpisał :-)
No dokladnie taki dzien tlumy w biedronie a gdzie są listy do podpisania. A moze jest juz wystarczajaca liczba podpisów ?
Zajączek wiesz chyba nie masz racji pisząc “Moja znajoma miała tam dzieci i przeniosła po tym jak jedna z nauczycielek byki ortograficzne sadziła w zeszytach uwag.” Uważam, że nie ma się co martwić bo w Blachowni można zostać prezesem pisząc pokuj czy młodzierz. tak więc zbędne twoje nerwy.
Jeśli człowiek, który do niedawna był sołtysem Cisia, nie wie ile dzieci chodzi do szkoły, (podaje dane szacunkowe) to po prostu się kompromituje. Zastanawia cel jego “rewelacji”. Czyżby nie identyfikował się ze społecznością wśród której mu przyszło (niestety) egzystować? Czy jako sołtys Cisia kiedykolwiek podjął działania w kierunku nawiązania kontaktów ze Stowarzyszeniem? Czy chociaż wie, w jakim celu powstało? Druga organizacja działająca prężnie w Cisiu, Ochotnicza Straż Pożarna, też dla byłego sołtysa jest nieznana. Nie zniżył się do poziomu ochotników narażających życie dla ratowania zdrowia i mienia mieszkańców okolicznych miejscowości. A dlaczego? A dlatego, że pan były sołtys nie jest jednym z nas. On po prostu nie rozumie, jak funkcjonuje społeczność do której się wprowadził. A najgorsze, nie chce zrozumieć. A szkoda, bo w przypadku asymilacji, wspólnie z Cisiakami, mógłby zdziałać naprawdę bardzo dużo. Szkoda energii na swary i zadowolenie, że komuś się robi problemy. To żadna satysfakcja. No chyba, że po prostu taki charakter…..
Teraz pokazałeś, że wam chodzi tylko o pieniądze. Burak z ciebie w dodatku bez argumentów!!
A dlaczego miałby wiedzieć z dokładnością do jednej sztuki?
Zresztą mógłby się dowiedzieć, tylko co to zmienia, jeśli chodzi o meritum?
Może by i podjął działania w celu dogłębnego poznania Stowarzyszenia, ale ono było szybsze i skuteczniejsze. :) Nie pozwoliło mu na to. ;)
A może właśnie rozumie, jak ta “społeczność” funkcjonuje, chciał co nieco zmienić, poprawić ale …. natrafił na ścianę? ;)
Tak, popiołek, dobrze jest jak jest! Każdy, kto uważa, że mogłoby być inaczej, może lepiej, będzie wrogiem. ;)
A teraz poprosimy o konkrety popiołek! Co takiego Stowarzyszenie dało Cisiu od 2004 roku.
To już blisko 12 lat. Co się w Cisiu zmieniło przez ten czas?
Nikt z władzy, z towarzystwa wzajemnej adoracji nie chce wyjaśnić sedna problemu.
Dlaczego stowarzyszenie tak żle prowadzi szkołę skoro na dużą skalę dzieci przepisywane są do innych szkół ?
Dlaczego nie działa właściwie nadzór gminy : burmistrz Szymańskiej i inspektor oświaty ?
Dlaczego Szymańska niegospodarnie i zupełnie nieracjonalnie w “nagrodę” za kilkudziesięcioprocentowy odpływ uczniów podnosi o kilkadziesiąt procent dotację dla stowarzyszenia ?
Inne placówki w gminie mają problemy finansowe – np. zamknięte przedszkole.
Może rodzice przedszkolaków zanieśliby czekoladki i od razu przedszkole byłoby wyremontowane i działałoby ?
Czy bez czekoladek nic nie załatwi się dla dobra dzieci ?
Popiołek typowe buractwo z Ciebie wychodzi – “… Pan Sołtys nie jest jednym z nas”
Popiołek a to co Pan Sołtys trędowaty że Ci nie pasi??!!
To co wypisuje pan Gąsiorski to jest poprostu chore, same oszczerstwa i nieprawda nawet nie wie na jakiej podstawie szacowana jest dotacja na ucznia w szkołach, dla jego informacji Stowarzyszenie powstało po to aby przejąć szkołę w 2005 roku, jak została zlikwidowana przez gminę ( dla pana inforamcji to była w tamtych czasach nie tylko szkoła w Cisiu ale wiele innych w Polsce, które zostały zlkwidowane) dzięki determinacji rodziców uczniów tej szkoły została uratowana i działa do dziś, proszę jeszcze dokładnie się dowiedziec panie Gąsiorski jaka jest liczba uczniów w szkole?? Bo znowu pan posługuje się nieprawdziwymi informacjami co zasługuje na oddanie pana do sądu z powództwa cywilnego, poza tym gmina nie daje na podwyżki pensji dla pracowników . Czy pan ma aż takie kompleksy na swoim punkcie? gdyby każdy wiedział o pana przeszłości to wtedy te osoby co jeszcze panu wierzą w brednie jakie są wypisawane na tej stronie to myslę, że też przejrzeliby na oczy
Szkoda, że dla pana nawet okres Świąt nic nie znaczy i tyle w panu obłudy i nienawieści
Ble, ble, ble …..
Mieszkanka – Jad, nienawiść, obrażanie innych, obłuda i zakłamanie ale konktetów żadnych.
Pan Gosiąrski – konkrety, fakty, pisma, dokumenty, fotki.
To jest jasne kto prezentuje fakty i prawdę – Pan Sołtys.
Mieszkanko nie damy się już nabrać na takie nic nie wnoszące siejące nienawiść brednie.
Zero konkretòw. Kolejny wpis, który pokazuje, że tutaj chodzi tylko o wyciągnięcie pieniędzy. Dla tego stowarzyszenia liczy się tylko kasa!!
Pan Gąsiorski raczej bardzo dobrze wie, w jaki sposób dotowane są placówki oświatowe.
Podejrzewam, że to ty mieszkanko nie do końca wiesz lub ktoś zrobił ci mętlik w głowie.
Gmina nie daje na podwyżki pensji? Hmmm…no to z jakich funduszy są wypłacane pensje droga mieszkanko? Wytłumacz nam nieświadomym.
A ciebie mieszkanko co zmusiło do pisania tu w święta?
Chciałbym zauważyć, że zarzucając kłamstwa, obłudę i nienawiść, a nie przedstawiając żadnych merytorycznych argumentów, postępujesz dokładnie tak samo, a nawet gorzej.
Bo pan Gąsiorski jednak konkretne argumenty przytoczył. Może niepełne, może nieprecyzyjne, noże można z nimi dyskutować, ale są.
Pokaż swoje.
Wyjaśnij choćby te rzeczy, o których powyżej pisałem.
Nie szastaj też argumentem, że uratowano szkołę. Owszem, tak się stało ale sama piszesz, że tak było w całej Polsce. Takie były czasy, że trzeba było oszczędzać na różnych poziomach.
Gdyby co, to pamiętam jeszcze doskonale starą, drewniana szkołę.
A teraz? Minęło prawie 12 lat i znowu wraca według wielu to samo – z czysto ekonomicznego punktu widzenia utrzymywanie takich szkół, zwłaszcza gdy do miasta raptem 4 kilometry, jest bezsensowne.
Wytłumaczysz nam może dlaczego uczniów systematyczne ubywa w tej szkole? Wytłumaczysz, co powoduje, że niektórzy nie chcą, by ich dzieci chodziły do tej szkoły?
Bardzo prosimy o merytoryczną odpowiedź mieszkanko. Może tobie uwierzymy, może nas przekonasz.
Czy teraz w gminie bez czekoladek nic nie załatwi się ?
Nie tak chyba być powinno ?
Mieszkanka piszesz że Gąsiorski nie zna danych, manipuluje informacjami it. To proszę przedstaw te właściwe dane tak aby wszyscy mogli je ujrzeć.
Nie raz już tu pisałem, że Gąsiorski jest dla wielu niewygodny I będą mu rzucane kłody pod nogi. Jednak sądząc po ilości odwiedzin I komentarzy na tym portalu myślę że większość myśli inaczej niż Ty, Mieszkanko :-)
Te wszystkie wpisy są pisane przez pana Gąsiąrskiego, manipulacja ludżmi.
W tych wpisach widać zero zorientowania w działaniu szkół prowadzonych przez stowarzyszenia. Chciałam przypomnieć, że takie szkoły nie są finansowane z budżetu gminy, dotacja docelowa jest przyznawana wszystkim szkołom , jest to tzw, subwencja oświatowa, która idzie za uczniem. Szkoły, które prwadzone są przez sztowarzyszenia muszą z tej subwencji utrzymać całą szkołę czyli opłaty, wypłaty itd. Chciałam jeszcze przypomnieć, że nauczyciele są zatrudnieni z kodeksu pracy a nie z karty nauczyciela i gmina nie jest ich pracodawcą . Panie Gąsiorski nie chciałby pan wiedzieć ile nauczyciele tej szkoły zarabiają na niepełnych etatach , pan pewnie taką pensje wydaje w jedeń dzień na zakupy . Ale chyba peiniądze nie są najważniejsze, widać , że są to ludzie , którzy są z powłania do pracy z dziećmi. Niektórzy ludzie mieszkający w duzych miastach marzą o szkołach gdzie klasy są mało liczne , płacą za to w szkołach prywatnych.
Proszę nie posługiwać się nieprawdziwymi informacjami , że zabierają dzieci ze szkoły bo jest odwrotnie. Wielu rodziców jest zadowolone z edukacji ich dzieci.
Porażka pańska polega na tym , że ma pan bardzo mało zwolenników w Cisiu, jak pokazało zebranie na którym został pan odwołany jako sołtys .
Podaj nam proszę jakieś dane bądź źródło informacji. Na razie przedstawiasz tylko słowa, a tutaj masz fakty, dokumenty, liczby. Chcesz dyskutować z faktami??
A jeszcze jedno. Jaką pozycję zajmujesz w tym stowatrzyszeniu bądź w szkole??
Czytam i nie mogę załapać o co chodzi.
„Te wszystkie wpisy są pisane przez pana Gąsiąrskiego, manipulacja ludżmi.”
Nie nazywam się Gąsiorski. Reszta komentujących również nie, o ile znam się na analizie sposobu wypowiedzi, stylu pisania.
„Chciałam przypomnieć, że takie szkoły nie są finansowane z budżetu gminy, dotacja docelowa jest przyznawana wszystkim szkołom , jest to tzw, subwencja oświatowa, która idzie za uczniem.”
Tak myślałem, że nie masz pojęcia o zasadach finansowania placówek oświatowych.
No cóż popracuj trochę, poczytaj, policz. Może sobie uświadomisz wtedy co nieco. W tym to, kto łoży na szkołę w Cisiu (poza tym, co gmina dostaje od państwa).
Jest problem tylko taki, że trzeba czytać ze zrozumieniem i trochę matematyki zastosować.
„Chciałam jeszcze przypomnieć, że nauczyciele są zatrudnieni z kodeksu pracy a nie z karty nauczyciela i gmina nie jest ich pracodawcą .”
Masz rację. Nie są zatrudnienie na podstawie Karty Nauczyciela i nie Gmina jest formalnym pracodawcą.
Bo realnym już jest! To z pieniędzy, jakie Gmina przekazuje szkole nauczyciele mają pensje.
A jakie wysokie, to już (między innymi) kwestia uczciwości i gospodarności Stowarzyszenia.
Jeśli twierdzisz inaczej, to podaj tutaj dane finansowe, przynajmniej procentowe, jakie środki Stowarzyszenie otrzymuje z Gminy, a jakie z innych źródeł na prowadzenie szkoły.
„ Niektórzy ludzie mieszkający w duzych miastach marzą o szkołach gdzie klasy są mało liczne , płacą za to w szkołach prywatnych.”
Pisałem już o tym. Wystarczy tylko zapewnić odpowiednie warunki, odpowiedni poziom, a dzieci nie będzie ubywać. Wręcz przeciwnie, będą je przywozić z ościennych miejscowości.
„Proszę nie posługiwać się nieprawdziwymi informacjami , że zabierają dzieci ze szkoły bo jest odwrotnie.”
W takim razie prosimy o udokumentowane dane statystyczne. I wszystko będzie jasne. Oczywiście z podziałem na działalność szkolną i przedszkolną.
„Wielu rodziców jest zadowolone z edukacji ich dzieci.”
Oczywiście. Jak wszędzie. Dziecko chodzi do szkoły, czegoś go tam uczą, jest dobrze.
„Porażka pańska polega na tym , że ma pan bardzo mało zwolenników w Cisiu, jak pokazało zebranie na którym został pan odwołany jako sołtys .”
Już kiedyś pisałem, że to nie porażka pana Gąsiorskiego, bo cóż to za fucha i zaszczyty to sołtysowanie, ale przede wszystkim porażka Cisia.
Do was, niektórzy mieszkańcy Cisia, do tej pory nie dociera, że cała ta farsa odbyła się z naruszeniem prawa. Cokolwiek stwierdzą jakiekolwiek instytucje, to nic nie zmieni wiedzy i pamięci świadków zarówno o tym, jak zbierano podpisy w sprawie zebrania, jak i kto brał udział w samych głosowaniach!
Na koniec spytam ponownie, może mi wreszcie ktoś to wytłumaczy.
W jaki sposób Stowarzyszenie jest uprawnione do prowadzenia szkoły, skoro nie ma takiej działalności zgłoszonej w KRS?
To trochę tak, jak ja bym zajmował się budownictwem i na to miał wszystkie papiery urzędowe, a rzeczywistości zarabiał na handlu samochodami.
Panie Gąsiorowski żadnych faktów pan nie ma , ani analiz tylko chorą głowę!!!
szkoda z Panem dysuktować !!!
Żadnej pozycji nie zajmuje w szkole, tylko dziwię się jak można we własnym środowisku gdzie się mieszka być mściwym i przeciwnym wszystkim, zamiast tak jak w innych miejscowościach gdzie są takie szkoły ludzie mieszkajacy robią wszystko aby mieć jedyny ośrodek edukacyjny, że dzieci mają blisko do szkoły nie muszą uczyć się w tzw. “molochach”, a pan działa przeciwko dzieciom zniżył się pan do poziomu zerowego!!
dziękuję za uwagę!!!!
Szkoda czasu na dyskusje z tobą. Skąd u ciebie tyle jadu??
A nie przyszło ci do głowy, szanowna mieszkanko, że ten artykuł jest właśnie po to, aby szkoła wreszcie miała pożytek ze Stowarzyszenia, żeby się rozwijała, doskonaliła?
Policz wszystkie dotacje dla tej szkoły. Również na remonty! Przecież ona już nie jest szkołą gminną! Nadzór nad nią sprawuje Starosta.
Gmina, oprócz dotacji wyliczonej wedle przepisów, mogłaby ani złamanego grosza nie dołożyć chyba!
Nie po to pozbyła się “problemu”, żeby ciągle dokładać.
A to remonty, a to ogrzewanie, a to chodniki, place zabaw i rekreacji. Manna z nieba leci i zamienia się w grosiki?
Może lepiej by było i dla dzieci, i dla nauczycieli – przy takich środkach jakie i tak płyną z kasy gminnej – gdyby jednak gmina zarządzała placówką, a nie Stowarzyszenie?
Panie Pawle w moich notowaniach spadł Pan do zera. Szkoda bo ceniłam Pana dosyć wysoko
Gandzia Twoje notowania mają dla Gąsiorskiego tak wielkie znaczenie że boję się aby chłopak nie zamknął się w sobie :-)
liczby na dzień dzisiejszy -uczniów 34 przedszkolakow 17 pozdrawiam byłego i radze sie dobrze doinformowac zanim pan cos napisze nastepnym razem ?
Szkoła/Straż/Szoła/Szkoła. Pytanie brzmi kiedy pójdzie coś w kierunku młodzieży ? Nie ma nawet miejsca gdzie można sie spotkać i pogadać. Młodsze pokolenia nie mają gdzie nawet na hulajnodze pojeździć. Wszystko tylko nie młodzież. Wybudowanie jakiejś altanki z miejscem na ognisko nie jest jakimś celem który trzeba planować przez długi czas. Nie pozdrawiam
Zgodnie z oficjalnymi danymi http://www.szkola-cisie.pl/klasy uczniów jest 23.
Dobrze pan wiedział, że “dane szacunkowe” liczby uczniów są zaniżone i nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Mistrzostwo manipulacji.
W innych szkołach tego typu jest dużo więcej dzieciaków. Szkoda że rodzice z Cisia wożą dzieci na Bieżeń czy Wręczyce . Nie czarujcie ludziska. Może lepiej gimbusa załatwić dla dzieci . Ta szkoła to wzajemna adoracja i klika . Mieszkanka dzieci moich znajomych tam chodziły a niektóre jeszcze się tam uczą i rodzice nie są zachwyceni ” wzajemną adoracją” ale się nie odezwą bo jeden nauczyciel wspiera drugiego a przy takiej małej społeczności gnębienie ucznia ciche i spokojne. Mirszkanka przeanalizuj ostatnie 10 lat w tej szkole i popytaj się dlaczego wyleviała stamtąd część dobrej kadry. Tylko nie pytaj Pani Dyrektor i Pani Beatki. Popytaj rodziców.
Zgodnie z oficjalnymi danymi w
w kl I jest 11
kl.II 7
kl. III 4
kl. V 9
kl.VI 4
łacznie 35 uczniów + 19 przedszkolaków = 54 dzieci
to oficjalne dane, osoba, która pisze że ” gnębienie ucznia ciche i spokojne.” to nie wie co pisze to jest poprostu pomówienie a tak naprawde to jest nauczanie indywidualne, dzieci są przygotowane jak po korepetycjach,. A ja naprawdę nie wiem dlaczego komuś zależy na złej opinii szkoły.
Dane ze strony szkola-cisie.pl rok szkolny 2015/2016:
Kl. I brak
Kl. II 7
Kl. III 4
Kl. IV brak
Kl. V 9
Kl. VI 3
łacznie 23 uczniów
co tu komentować?? czemu kłamiesz??
Inka, to tylko dane z oficjalnej strony internetowej.
Dlaczego sądzisz, że są prawdziwe? :) Spójrz na inne rzeczy tam – na zdjęcia, na plan lekcji. I okaże się, że wszystko bierze w łeb, gdyby szukać prawdy. ;)
Myślę więc, że zarzucanie kłamstwa jest nieuprawnione.
Dlaczego w pierwszej klasie zawsze zaczyna więcej dzieci a potem są systematycznie przenoszone do innych szkół ?
Biedni ci nauczyciele i ta dyrekcja, przy takiej liczbie uczniów można zapracować się na śmierć. :) :) :) ;) :)
Jeśli utrzymujecie się tylko z subwencji oświatowej to przy tylu uczniach na wiele nie starcza i pensje chyba marne? A tak kurczowo się trzymacie tej szkoły………bez komentarza!
Jeżeli Stowarzyszenie otrzymuje tak wysokie dotacje to dlaczego mieszkańcy nic z tego nie mają? Natomiast w całości korzysta z tego szkoła i na co idą te pieniądze? Jasełka, dzień babci, dziadka, czy jakieś projekty, zawody, turniej sportu, nagrody itp organizuje każda szkoła, więc w waszym przypadku to żadna rewelacja. Zresztą wasze przedstawienia są mało spektakularne i słabo przygotowane.
Jaka to integracja z mieszkańcami? Żadna!
Z mojego otoczenia 9 dzieci chodzi do szkół i przedszkoli w Węglowicach i Blachowni. A ile jest ich naprawdę nie wiadomo? O czym to świadczy?
Jeśli szkoła byłaby taka rewelacyjna jak piszesz Mieszkanko to raczej dzieci by przybywało, a nie ubywało. Rodzice starali by się o zorganizowany dowóz do szkoły, żeby tylko ich dzieci miały jak najlepsze warunki i wysoki poziom nauczania. A tak najwyraźniej nie jest.
Mieszkanko wytłumaczysz nam te wszystkie kwestie? Tylko nie brnij bardziej w głupoty niż już zabrnęłaś.
Nienawisc zżera nas od środka. Te artykuły są tylko po to żebyśmy sobie skakali do gardeł. Komentarze maja na celu jeszcze podsycic złość. Tylko o co i po co? Czy korzystanie ze wsparcia gminy jest przestępstwem?
Nie nie jest przestępstwem, Mieszkanka pisze, że szkoła nie korzysta z dotacji budżetu gminy to te dotacje są dla stowarzyszenia rozwoju wsi Cisie czyli powinni korzystać z tego mieszkańcy, a korzysta tylko i wyłącznie szkoła.
Ciężko przyjąć niepochlebną prawdę o której mówią mieszkańcy na temat stowarzyszenia.
Zadam jeszcze raz pytanie komu służy stowarzyszenie rozwoju wsi Cisie?
Nawet nie ma strony internetowej nie wiadomo, co robią, co organizują, jaki mają statut, jaki jest zarząd, jacy członkowie. Sporo pytań się nasuwa na które nigdzie nie znajdziesz odpowiedzi. Tak naprawdę nie wiadomo nic!
Tu dla przykładu jedna ze stron jak działają takie stowarzyszenia:
http://www.strekowagora.cba.pl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=42
Tak naprawdę to Cisie nie ma ani sołtysa ani radnego którzy działali by na rzecz ogółu mieszkańców.
Monia, mieszkanka brnie, bo nie odróżnia chyba dokumentów. Nie dociera do niej, że to o czym piszemy teraz, to dotacja z gminy dla Stowarzyszenia wyłącznie na cele oświatowe i na żadne inne.
Inne dotacje są realizowane za pomocą odrębnych uchwał.
Bonifacy, jesteś kolejnym, który nie widzi problemu?
Odkąd to da się coś naprawić, poprawić, zmienić, w ogóle dowiedzieć się czegoś o czymś, jeśli się nie rozmawia?
Ale masz rację – nie ma rozmowy, nie ma problemu! Cicho, sza!
Mam pytanko do pana Janusza , co pan tak wcześnie jeździ do pracy? Czyżby czekoladki robić?
A jesteś pewna Kasia, że ten Janusz T. tutaj, to ten sam, do którego się zwracasz? ;)
Kasia mam wrażenie, że p. Janusz już nie jeździ tak wcześnie do pracy.