Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • rozrywka
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Wydarzenia
  • Galerie
  • Oceń radnych
Gmina Blachownia
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • Rozrywka
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Sporty walki
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Wydarzenia
  • Ogłoszenia UM
  • Galerie
  • Oceń radnych
  • Polityka prywatności
  • Gmina Blachownia
  • Wiadomości
  • Lokalne
Burmistrz odmawia
Dodane przez r - 18 kwietnia 2016 r.
Liczba komentarzy: 34 - dodaj komentarz »
Burmistrz odmawia
screen youtube

Burmistrz odmawia, ale nie jest to modlitwa. Kolejny raz Sylwia Szymańska próbuje ukryć niezbyt miłe dla niej fakty. A chodzi o współpracę z firmami, które wykonywały na zlecenie Urzędu Miejskiego w Blachowni różnego rodzaju prace. Pamiętajcie umowy na budowę targowiska, parkingów, dojazdów, remontów budynków czy pisanie projektów, które opublikowałem kilka tygodni temu?

Wielu z Was twierdziło, że te umowy bez tzw. załączników nic nie znaczą. Postanowiłem wystąpić o dodatkowe dokumenty/załączniki do tych umów, które powinny zostać do mnie przesłane wraz z umowami. Na moje wnioski z 29 lutego otrzymałem odpowiedź w czwartek 14 kwietnia. Zgadnijcie jaką?

Burmistrz odmówiła mi udostępnienia w drodze dostępu informacji publicznej tych dokumentów argumentując to tym, że są to dokumenty przetworzone. Umowy były "pierwotne", a załączniki do nich są już "przetworzone". Oczywiście, jest to totalna bzdura (kto jej to doradził?) i sprawa trafi do Prokuratury. A to już nie przelewki, gdyż za odmowę udostępnienia informacji publicznej grozi do roku pozbawienia wolności.

No cóż, takiego mamy Burmistrza. Miała być taka transparentna, a jest jak widać. Co na to Marcin, Edytka, Józef, Lidka, Gocha czy Aga?

Poniżej jedno z pięciu pism, które otrzymałem.

PAWEŁ GĄSIORSKI

odmowa-inf-publ1 odmowa-inf-publ2 odmowa-inf-publ3



Kategorie:
Lokalne
Wiadomości
Poprzedni artykuł Porażki Orlika i Pogoni Porażki Orlika i Pogoni
Następny artykuł Szymańska listy pisze…znowu! Szymańska listy pisze…znowu!

34 odpowiedzi na “Burmistrz odmawia”

  1. Jestem stąd pisze:
    18 kwietnia 2016 o 09:01

    Przecież widać, kto doradził. Nie ma innej opcji chyba – pan Hanusek.
    Całkiem jak Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy dla Cisia. ;)

    To oczywiste przecież, że zapytanie ofertowe, przedmiar robót, umowa, obmiar i odbiór, a potem faktura leżą w innych segregatorach! ;)
    To oczywiste, że trzeba zadanie zlecić jakiemuś pracownikowi, żeby powyjmował, zeskanował, wysłał. Czyli PRZETWORZYĆ. :)
    Co prawda nie pamiętam, aby prosił pan o jakieś sumowanie, dzielenie czy podział na kolor kostki lub tabele, ale mogli tak założyć, ;)
    Eh panie adwokat, panie adwokat … ups, przepraszam, panie radco, panie radco….

    Jesteś pan nadgorliwy panie Pawle. :) Trzeba było codziennie, odrębnym wnioskiem, o inną umowę wraz z przynależnymi jej załącznikami wystąpić. ;) A tak to mieli za dużo pracy na raz i łatwy sposób wyłgania się. :)

    Odpowiedz
  2. Tola pisze:
    18 kwietnia 2016 o 09:01

    Prawdopodobnie jest powód odmowy, coś Szymańska chce ukryć.
    Z załącznikami dotyczącymi zakresu prac umowy mogłyby się okazać niegospodarnością z przepłacaniem publicznymi, gminnymi pieniędzmi na dużą skalę … ?
    A przedszkole jedno zamknięte, drugie w planach do zamknięcia, drogi nierobione ..,,
    Nie takiej władzy oczekiwaliśmy

    Odpowiedz
  3. Antek pisze:
    18 kwietnia 2016 o 09:31

    Szymańska traktuje gminę jak swoją własność a mieszkańcy nie mogą dowiedzieć siė jak wydawane są ich pieniądze.
    Ujawniając załączniki może np. dowiedzielibyśmy się ile za metr kostki wzięła firma mająca od roku monopol w gminie na te roboty ?

    Odpowiedz
  4. Janusz Trzepizur pisze:
    18 kwietnia 2016 o 10:04

    A może po prostu Burmistrz się wstydzi? Skoro wydała ponad 200 zł za jeden metr kostki, jest jej po prostu wstyd. Co z tego że inne gminy wykonują takie roboty za 80 zł?

    Odpowiedz
  5. kleszcz 579 pisze:
    18 kwietnia 2016 o 10:20

    Panie Gasiorski. nawet w Konopiskach weszy Pan afery tylko tam nie ma tyle zwolenników co w blachowni

    Odpowiedz
    • Jestem stąd pisze:
      18 kwietnia 2016 o 10:47

      Węszy? A może stwierdza fakty jednak?
      Może i mniej. Do czasu zapewne. Albo ludzie się obudzą, albo działania tych, co coś mogą, będą skuteczne i władza „się obudzi”.

      Odpowiedz
  6. Yupik pisze:
    18 kwietnia 2016 o 10:24

    Szymańska poleci ze stołka prędzej czy pózniej…. Ale PG tytułu “cwaniaczka” nie pozbędzie sie dożywotnio… Juz jeden taki jest w gminie, ale z czasem popuścił i siedzi jako radny :D PG obiecuje Ci antyreklamę w każdych działaniach politycznych za Twoje niestosowne zachowania :-) tutaj trzeba napraw a nie głupiej walki!

    Odpowiedz
    • Jestem stąd pisze:
      18 kwietnia 2016 o 10:43

      A ja myślę, że wystarczyło by pozbycie się ludzi decyzyjnych o pokroju Yupika.
      I od razu świat stałby się lepszy. ;)

      Odpowiedz
  7. Zenek pisze:
    18 kwietnia 2016 o 10:35

    Burmistrz może odmówić? lepiej niech może zmieni prawnika.

    Odpowiedz
  8. Jestem stąd pisze:
    18 kwietnia 2016 o 10:49

    Może odmówić i to zrobiła. :)
    Gdyby zmieniła prawnika, pewnie nie mogłaby odmówić. ;)
    Jest dobrze. :)

    Odpowiedz
  9. Irek pisze:
    18 kwietnia 2016 o 10:52

    Chyba jeszcze jakieś prawo obowiązuje.
    Wydatkowanie publicznych, gminnych, samorządowych pieniędzy na mocy ustawy powinno być jawne.
    Czy to kolejny przykład łamania prawa ?

    Odpowiedz
  10. lord pisze:
    18 kwietnia 2016 o 11:22

    A kto redaktorku dal ci prawo do wykorzystania tego materialu nie bedacego twoja wlasnoscia jako zdjecie w artykule? Jesli nie jest to twoj film a raczej screen z filmu to zlamales wlasnie prawo. Jest to material udostepniony do ogladania a nie wykorzystywania we wlasnym celu.

    Odpowiedz
  11. Inka pisze:
    18 kwietnia 2016 o 11:40

    Jakieź to prawo złamał? Materiał publiczny z podanym źródłem jest złamaniem prawa?? Oświeć nas mój lordzie :)

    Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 12:29

      Hahaha. Inka chcesz mi powiedziec ze wszystko co w sieci znajdziesz mozesz dowolniw wykorzystac podajac tylko zrodlo? Poczytaj troszke i nie rozsmieszaj mnie

      Odpowiedz
    • Inka pisze:
      18 kwietnia 2016 o 12:35

      Jeżeli jest to finansowane ze środków publicznych, to oczywiście!!

      Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 12:43

      Sposob finansowania nie ma nic do praw autorskich i copyright. Kazde wykorzystanie musi byc poparte licencja. To ona okresla warunki korzystania z danago utworu. Cxy to muzyka, fotografia, film itp

      Odpowiedz
    • Inka pisze:
      18 kwietnia 2016 o 14:56

      Po co ta dyskusja? Skoro wiesz lepiej, to zgłoś to do organów ścigania lub anonimem do Szymańskiej i po sprawie. Po co dalej dyskutować??

      Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 15:02

      Masz racje szkoda sil na dyskusje, ty najlepiej wiesz.

      Odpowiedz
  12. Inka pisze:
    18 kwietnia 2016 o 11:42

    Odnosząc się do treści artykułu. Moim skromnym zdaniem Szymańska za to beknie.

    Odpowiedz
  13. Plac Konstytucji się kłania pisze:
    18 kwietnia 2016 o 12:33

    Beknie, beknie :-)

    Odpowiedz
  14. dumna z wyborcow pisze:
    18 kwietnia 2016 o 13:47

    panie Lordzie, jeśli do fotki podane jest źródlo to nikt nic nie kradnie.

    Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 13:59

      Absolutnie nie masz racji. Prosze poczytac o prawie autorskim i nie usprawiedliwiac kradziezy cudzego utworu

      Odpowiedz
    • dumna z wyborcow pisze:
      18 kwietnia 2016 o 15:19

      Pan również nie ma racji, prowadzę bloga, skąd zdjęcia czasem są wypożyczane – do momentu, aż jest podane źródło wszystko jest OK. Z resztą, nie to jest tutaj najważniejsze, jeśli to Pańska własność (lub osoby, którą Pan zna proszę się z nią skontaktować i walczyć o swoje prawa), mnie bardziej martwi wyprowadzanie również MOICH pieniędzy do niewiadomych miejsc i niechęć do informowanie mnie o tym co z moimi pieniędzmi się dzieje.

      Odpowiedz
    • ordynus pisze:
      18 kwietnia 2016 o 15:33

      dumna z wyborcow podaj adres bloga :)

      Odpowiedz
  15. lord pisze:
    18 kwietnia 2016 o 14:01

    Bralem udzial w 3 procesach gdzie kazdy konczyl sie odszkodowaniem na
    rzecz powoda.

    Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 14:12

      W jednym przypadku powod reprezentowany byl przez agencje ktora zarzadala dosc wysokij stawki podpierajac sie wlasnym cennikiem. Nie ma moby o jakimkolwiek uzytkowanoiu utworu bez umowy czy to ustnej czy pisemnej. Podpisuje sie umowe na warunkach licencji gdzie dookresla sie sposobu / zakresu uzytkiowania

      Odpowiedz
  16. Jestem stąd pisze:
    18 kwietnia 2016 o 14:13

    I każdy z tych trzech procesów dotyczył imprez publicznych i wizerunków osób publicznych?

    Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 14:17

      Dotyczyl praw autorskich. Mylisz pojecia bo tobie chodzi o prawo do zachowania wizerunku a to juz inna bajka nie zwiazana z pubikacja cudzego utworu tylko osoby.

      Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 14:23

      Jesli wlascicielem tego utworu jest gmina badz osoba go wykonujaca redaktorek opublikowal bez ich zgody / umowy to w tym przypadku zostalo zlamane prawo.

      Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 14:26

      Ostatnio Korwin Piotrowska postapilavw ten sam sposob uzywajac utwru Rigamontiego reprezenyowanego przez agencje seven. Tez sie tlumaczyla ze tylko z sieci zciagnela :)

      Odpowiedz
    • Jestem stąd pisze:
      18 kwietnia 2016 o 15:39

      Nie lordzie, ja nie podważam teorii, że ten screen mógł naruszyć czyjeś prawa autorskie. Ja się pytałem, czy te procesy, na które się powołałeś, dotyczyły podobnych zagadnień do tego – opublikowany film z imprezy publicznej i wykorzystany z niego przez kogoś wizerunek (screen, a nie fragment filmu) osoby publicznej.
      Sam jestem ciekaw, jak jak sąd by zdecydował w takim przypadku.
      Ciekaw też jestem, za jakie materiały pan Cierpiał przekazuje prawa autorskie UMiG.
      Czy według ciebie lordzie film zrobiony na sesji Rady Miasta, dokumentujący przebieg, też obejmują jakieś prawa autorskie? To tylko nowoczesny substytut stenogramu. A ten z natury rzeczy jest ogólnie dostępny do wglądu i wykorzystania.
      Czy zatem, gdyby taki film był teoretycznie własnością Urzędu, pan Andrzej ma prawo do publikowania go na YT?

      Odpowiedz
    • lord pisze:
      18 kwietnia 2016 o 16:02

      Jestem stąd prawo autorskie jest prawem niezbywalnym. Autor zawsze pozostanie autorem natomiast należy pamiętać, iż np. anonimowe udostępnienie dzieła nie oznacza rezygnacji twórcy z wynagrodzenia i możliwości dowolnego korzystania z utworu przez osoby trzecie.
      Zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., twórca może swobodnie dysponować przysługującymi mu do stworzonego utworu autorskimi prawami majątkowymi, tj. może je przenieść na inny podmiot czy też zezwolić innemu podmiotowi na korzystanie z nich na warunkach określonych w odrębnej umowie (licencja).
      Jeśli gmina zatrudnia pana Cierpiała to on wyraża zgodę na udostępnianie jego materiału na podstawie umowy, czyli przenosi część praw na rzecz gminy (prawo do publikacji).
      Gmina oczywiście w umowie może zaznaczyć iż autor przenosi wszelkie prawa (oprócz autorstwa bo jest niezbywalne) na gminę. Może również zastrzec publikacje tych materiałów przez samego autora.

      Odpowiedz
    • Jestem stąd pisze:
      18 kwietnia 2016 o 17:29

      Ależ oczywiście, że prawo autorskie jest niezbywalne. Osobiste prawo.
      Jeśli nie posiada praw majątkowych, to może decydować tylko o pierwszym upublicznieniu. A potem nadzorować, czy to dzieło nie jest wykorzystywane w sposób oczywiście przeciwstawny do pomysłu autora lub niezgodnie z innymi przepisami prawnymi, niezwiązanymi z samym prawem autorskim, ale obyczajowymi na przykład.

      Na konkretne pytanie o film z sesji RMiG mi odpowiesz po ludzku? Czy w taki sam sposób, jak powyżej.
      Czy w tym przypadku pan Cierpiał staje się autorem dzieła, czy jest tylko operatorem kamery?
      Czy stenotypistka dokumentująca przebieg czegoś tworzy dzieło, czy nie?
      Czy dziełem ewentualnie jest jej stenopis, czy też efekt końcowy – dokument w zrozumiałym języku?

      Odpowiedz
  17. Franek pisze:
    18 kwietnia 2016 o 15:09

    To już przestaje być zabawne.
    Szymańska ukrywa załączniki do umów na wydatkowanie publicznych, gminnych, naszych pieniędzy.
    Przecież gmina chyba nie jest jej własnością ?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel serwisu GminaBlachownia.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).
Najnowsze artykuły
  • Ci radni głosowali za podwyżką za śmieci w Blachowni. Za rok wybory – zapamiętajcie te nazwiska!
    Lokalne | 31 marca 2023 r.
  • Kradzież auta, pościg ulicami Blachowni. Padły strzały!
    Lokalne | 30 marca 2023 r.
  • Ponad 10,5 mln zł za kanalizację kilku ulic w Ostrowach
    Lokalne | 29 marca 2023 r.
  • Dodatkowe 300 000 zł na samochód dla OSP Cisie
    Lokalne | 28 marca 2023 r.
  • W środę jedno z najważniejszych głosowań dla radnych. Kto będzie za podwyżką opłaty za śmieci?
    Lokalne | 27 marca 2023 r.
Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl to serwis informacyjny, w którym znajdą Państwo najświeższe informacje związane z gminą Blachownia.

Serwis ten jest prywatną inicjatywą i nie jest związany z Urzędem Gminy Blachownia.
  • Strona główna
  • Redakcja
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Kultura i rozrywka
  • Ogłoszenia UM
  • Polityka prywatności
RSS
Wszelkie prawa zastrzeżone © GminaBlachownia.pl
TOP