Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • rozrywka
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Wydarzenia
  • Galerie
  • Oceń radnych
Gmina Blachownia
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • Rozrywka
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Sporty walki
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Wydarzenia
  • Ogłoszenia UM
  • Galerie
  • Oceń radnych
  • Polityka prywatności
  • Gmina Blachownia
  • Wiadomości
  • Lokalne
Kolesiostwo w UM w Blachowni?
Dodane przez r - 2 października 2015 r.
Liczba komentarzy: 28 - dodaj komentarz »
Kolesiostwo w UM w Blachowni?
zrzut ze strony

Na początku września Urząd Miejski w Blachowni poinformował, że wraz z firmą Wroconsult Sp. z o.o. przystąpił do sporządzenia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej (PGN).

Zgodnie z zapisami ze stronu Urzędu, PGN jest to dokument strategiczny, opisujący kierunki działań zmierzających do osiągnięcia redukcji emisji zanieczyszczeń powietrza i poprawy jego jakości, zwiększenia udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych na terenie Gminy, zwiększenia efektywności energetycznej, czyli lepszego gospodarowania nośnikami energii, które zużywamy na co dzień i co za tym idzie zmiany naszych postaw konsumpcyjnych jako odbiorców i użytkowników energii na terenie gminy.

Dokument ten jest niezbedny do pozyskiwania dotacji z UE.

Gdy przyjrzymy się bliżej firmie Wroconsult Sp. z o.o., okazuje się, że jest to spółka zarejestrowana 7 maja 2015 roku z kapitałem 5000 zł!

Czym przekonała do siebie firma Wroconsult Sp. z o.o., że Burmistrz Sylwia Szymańska postanowiła wybrać ją z setek innych, działających w Polsce, mających znacznie większe i bogatsze doświadczenie? Czy tak niedoświadczona firma przygotuje rzetelnie dokument PGN? A może została wybrana z innych względów?

Poniżej wczorajszy wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.

PAWEŁ GĄSIORSKI

wroconsult wroconsult1 wroconsult2



Kategorie:
Lokalne
Wiadomości
Poprzedni artykuł Oceń radnego: Jacek Rogut najlepszy, Małgorzata Bernat najgorsza! Oceń radnego: Jacek Rogut najlepszy, Małgorzata Bernat najgorsza!
Następny artykuł Fundusze europejskie – by żyło się lepiej Fundusze europejskie – by żyło się lepiej

28 odpowiedzi na “Kolesiostwo w UM w Blachowni?”

  1. Jestem stąd pisze:
    2 października 2015 o 17:47

    Znowu Wrocław? Dziwna zbieżność w tak krótkim czasie.
    Powstanie spółki – 5 maj 2015
    Uchwała Rady Miasta – 25 maj 2015
    Ogłoszenie o przetargu – 2 lipiec 2015
    Wyniki przetargu – brak informacji, czy się odbył, brak jakichkolwiek informacji w BIP.

    Odpowiedz
  2. Wanda pisze:
    2 października 2015 o 17:57

    Kolejna sprawa która powinna wzbudzić zainteresowanie służb szczególnie CBA.
    Na szybko powstała spółka z kapitałem 5 tysięcy ma wyciągnąć z gminy 20 tysięcy za plan gospodarki niskoemisyjnej …..
    Bardzo brzydko to pachnie …..
    Nie ma pieniędzy na remont przedszkola, remont drœg, inwestycje ale dziwnym trafem znajdują się na plany, strategie, wnioski …… !!!

    Odpowiedz
  3. Pan Wu pisze:
    2 października 2015 o 18:13

    Dziwna zbieżność dat ….?
    Przetarg o którym nigdzie nie ma informacji …?
    “Kolesiostwo” to bardzo delikatne określenie tego procederu …
    Czy chodziło tylko o rozdawanie naszych publicznych pieniėdzy ?

    Odpowiedz
  4. Szeryf pisze:
    2 października 2015 o 18:26

    Kto organizował ten przetarg ?
    Burmistrz Szymańska, sekretarz Wojciechowski czy może nadburmistrz Rybak ?
    Kto organizował przetarg na strategię do 2030 roku za 50 tysięcy złotych ?

    Odpowiedz
    • Zdystansowana pisze:
      3 października 2015 o 08:54

      A może warto byłoby w tych sprawach przyjrzeć się dokładniej sekretarzowi? Może on wszystko wyjaśni.

      Odpowiedz
  5. Jestem stąd pisze:
    2 października 2015 o 18:53

    Oczywiście zleciła pani burmistrz. A któż mógłby inny?
    http://blachownia.bip.net.pl/?a=6003

    Panie Wu, nie wiem czy nie ma upublicznionych innych informacji. Ja nie znalazłem w BIP, ale to nie znaczy, że nie ma, bo ten kto jest odpowiedzialny za BIP ma tam taki bajzel, że mózg się lasuje człowiekowi przyzwyczajonemu do minimum porządku i logiki w katalogowaniu dokumentów.

    A właściwie nie wiem, czy to zarządzenie, bo nawet nie ostemplowane. Ani to skan, ani dokument sygnowany podpisem elektronicznym. Może tylko jakiś projekt? Tylko z jakiej racji jest w BIP w takim razie?
    Normalnie to chyba ZARZĄDZENIE NR OR 0050.107.2015 powinno występować również w liście opublikowanych wszystkich zarządzeń Burmistrza. A tam już nie ma go.
    W tym “cyrku” mało kto się połapie chyba. ;)

    Odpowiedz
  6. rybak pisze:
    2 października 2015 o 19:02

    Może w tym bałaganie jest jakiś cel ?
    Mnie w mętnej wodzie ryby biorą najlepiej …

    Odpowiedz
  7. C.B.A pisze:
    2 października 2015 o 22:19

    .. moze zostala wybrana z innych wzgledow, hm hm…. dobrze ze jest znak zapytania ,czy sołtys z Cisia znowu cos sugeruje?powiedz pan otwarcie co pan wiesz.jak na spowiedzi..co w łape było pod stołem???

    Odpowiedz
  8. Ela pisze:
    3 października 2015 o 06:24

    Jak zawsze szukanie drugiego dna przez P. G.

    Odpowiedz
  9. mieszkaniec pisze:
    3 października 2015 o 08:41

    Zbyt dużo poszlak sugerujących podejrzenie popełnienia przestępstwa ….
    Nie pierwsza tego typu sprawa …
    Prywatny folwark pani burmistrz … szkoda słów …

    Odpowiedz
  10. Józef pisze:
    3 października 2015 o 09:06

    Skoro “Jestem stąd” uważasz, że na BIP-ie jest bajzel, to zaproponuj coś konkretnego i wtedy będzie lepiej. Piszę tę uwagę bardzo poważnie.

    Odpowiedz
  11. XXX pisze:
    3 października 2015 o 10:05

    Bajzel- to mało powiedziane. Wszystko co zostało w ciągu ostatnich kilku lat osiągnięte, jest zaprzepaszczane. Nie ma już porządku w urzędzie, jest natomiast arogancja i brak kompetencji .Głupota nowej władzy jest powalająca. Aż boli.
    Trzeba porządnej kontroli aby tych samozwańczych specjalistów postawiła do pionu.
    I dobrze że sołtys Cisia wytyka te sprawy. BRAWO PANIE PAWLE.

    Odpowiedz
  12. Jestem stąd pisze:
    3 października 2015 o 10:52

    Józef pisze:
    “Skoro „Jestem stąd” uważasz, że na BIP-ie jest bajzel, to zaproponuj coś konkretnego i wtedy będzie lepiej. Piszę tę uwagę bardzo poważnie.”

    A to trzeba proponować coś, czy każdy rozgarnięty (w miarę) człowiek powinien wiedzieć, co należy zrobić?
    To chyba proste – albo osoba, która to robi nie ma pojęcia o archiwizacji dokumentów, albo jest niesystematyczna, albo nie ma nad sobą żadnej kontroli.
    Albo po prostu dostaje do “obróbki” szczątkowe dane, bo nikt nie panuje nad tym, co i kiedy powinno do BIP trafić oraz w jakiej formie.
    Teraz (w tym roku) sytuacja według mnie jest bardzo kiepska i jest to ewidentna wina – według mnie – Sekretarza.
    W latach ubiegłych też nie było rewelacyjnie, bo to widać miejscami, choć dane wydają się być pełniejsze, więc wyciągnij sobie Józef wnioski.

    Tak szczerze, to problem chyba wziął się stąd, że z chwilą powstania BIP nieodpowiednia osoba trafiła w nieodpowiednie miejsce. Brak procedur, brak wzorców postępowania, brak systematyki w nazewnictwie dokumentów wpisanych do bazy, przez co – między innymi – wyszukiwarka jest głupia.
    Być może samo oprogramowanie też miało/ma jakieś wady, ale nie miał kto tego wychwycić, aby skorygowano. Jeśli nawet, to i tak nie to jest największym problemem.

    Odpowiedz
  13. mieszkaniec pisze:
    3 października 2015 o 12:05

    Od tego jest w urzędzie sekretarz Wojciechowski.
    Zatrudnienie powiązanego rodzinnie sekretarza miała ułatwić pracę a stało się odwrotnie !
    Wcześniej oszczędności z tego etatu szły na drogi.
    Słyszałem takie opinie urzędników że teraz to w sumie dla nich jest fajnie : nikt nad niczym nie panuje, nikt od nikogo nic nie wymaga, w urzędzie nie można się przepracowywać ….
    Tyle że urząd i urzędnicy utrzymywani są z naszych podatków i to rozpasanie i lenistwo z urzędu przenosi się na inwestycje w całej gminie.
    Kierownictwo urzędu sobie w ogóle nie radzi, nie posiada minimalnych nawet kompetencji do sprawowania władzy, dlatego musi odejść !!!

    Odpowiedz
  14. @rtur pisze:
    3 października 2015 o 16:11

    Magiczna liczba na dziś – 500.
    Pięćset podpisów :)

    Odpowiedz
  15. exif pisze:
    3 października 2015 o 20:34

    spolka powstala niedawno ale sama firma istnieje dluzej https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/SearchDetails.aspx?Id=88312f68-d1bd-4dc1-991d-59f38c9184c8

    Odpowiedz
  16. Jestem stąd pisze:
    3 października 2015 o 21:13

    exif, przeczytaj dokładnie to, co zapodałeś tutaj.

    A gdybym ja szył buty przez 10 lat (tak dla przykładu z przejaskrawieniem), a teraz zrobił sobie spółkę do innych celów, to też powiesz, że firma jest stara? ;)
    Zresztą nie tylko o to chodzi.

    Odpowiedz
  17. adam 44 pisze:
    4 października 2015 o 00:11

    a o co???no no, smiało i logicznie prosze człowieku stąd. bo jak narazie ze wpisu przedstawiciela mieszkancow Cisia widze ze Soltys oraz ty macie wyrazne podejrzenia ze znakiem zapytania na koncu.OCO CHODZI.

    Odpowiedz
  18. Jestem stąd pisze:
    4 października 2015 o 00:22

    Wytęż umysł. Tylko nie pęknij z wysiłku.
    Albo pęknij, będzie jednego trolla mniej. ;)

    Odpowiedz
  19. Szeryf pisze:
    4 października 2015 o 08:35

    Jak czytam adama widzę zachowanie całego KWW Sylwii Szymańskiej ….
    To nie my to oni ….
    Ale prawda jest taka że to wy ….
    Sprawa jest na tyle poważna, dotycząca znacznych publicznych pieniędzy że powinna być zbadana przez organy tym zajmujące się zawodowo …
    11 miesięcy rządów a za dużo tych dwuznacznych spraw i podejrzeń popełnienia przestępstw …
    Kto rządzi gminą ?
    I nie chodzi mi tylko o nazwiska …

    Odpowiedz
  20. femme pisze:
    4 października 2015 o 10:42

    Dokładnie! Za dużo niejasności i afer a miało być tak pięknie. Skoro tamta władza sobie nie radziła to ta miała zrobić to idealnie bo niby byli świetnie przygotowani z liderem od pozyskiwania funduszy unijnych na czele. Miało być różowo, a tu tylko chodziło o koryto!

    Odpowiedz
  21. Mariusz pisze:
    4 października 2015 o 11:32

    Wychodzi na to że komitetowi burmistrzowej o to chodziło.
    Piękne słowa i świetliste wizje były obliczone jedynie na to że ludzie dadzą się nabrać i zagłosują ….
    Najgorsze że cierpią teraz na tym gmina i mieszkańcy.

    Odpowiedz
  22. Ignacy pisze:
    4 października 2015 o 12:29

    Czyli podejrzenie popełnienia przestępstwa wyłudzenia gminnych pieniędzy z mopsu badane przez prokuraturę to tylko czubek góry lodowej ?
    Co dalej ze zlikwidowanym przedszkolem przy Żeromskiego ?

    Odpowiedz
  23. Zosia pisze:
    4 października 2015 o 20:44

    Teraz kolejni wyłudzają pieniądze z mops-u syn pracownika socjalnego DIABEŁ regularnie co miesiąc otrzymuje kasę i nawet do mopsu chodzić nie musi a i na ćpanie ma!

    Odpowiedz
  24. adam 44 pisze:
    4 października 2015 o 22:37

    i dalej chodzi o koryto,za bardzo nawet myslec nie trzeba, to takie proste,hi hi hi,po to własnie komitet rewolucyjny soltysa Cisia organizuje referedum by dorawac sie do niego.. do tego koryta znaczy, hi hi hi.

    Odpowiedz
  25. Jendrek pisze:
    4 października 2015 o 22:45

    Każdy sądzi według siebie – ty jesteś tego najlepszym przykładem

    Odpowiedz
  26. Krzysztof Raczkowski pisze:
    7 października 2015 o 12:49

    Miałem się nie odnosić do artykułu powyżej, ale jednak tego tak nie zostawię, bo jest mi zwyczajnie przykro, gdy czytam takie głupoty.

    1. Nasza firma jest doświadczona. Spółka została zarejestrowana w maju 2015, ale działamy na rynku od blisko 10 lat. Powodem rejestracji spółki były kwestie organizacyjno-prawne i związane z rozwojem działalności. W okresie 10 lat wykonaliśmy setki, jeśli nie tysiące analiz i studiów. Znam doradztwo od podszewki – spędziłem dziesiątki tysięcy godzin i zarwałem setki nocy przy pracy nad dokumentami strategicznymi, analizami i studiami wykonalności; mam 15-letnie doświadczenie w branży doradztwa – głównie dla jednostek samorządu terytorialnego.
    Więc – “szyjemy buty” przez 10 lat, ale spółka również to robi i będzie robić. Rejestracja spółki nic nie zmieniła – zmiana formy prawnej prowadzonej działalności nie oznacza zmiany zakresu działalności. Jak Państwo nie znacie się na czymś – w tym wypadku zmianach organizacyjnych czy prowadzeniu działalności gospodarczej, to może lepiej tego nie komentować, żeby niepotrzebnie kogoś niesłusznie nie oskarżać.

    2. Kapitał spółki wynosi 5000 zł, ponieważ taki kapitał jest wymagany do założenia Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Firmy doradcze nie potrzebują większego kapitału – bo w jakim celu miałoby być wpłacone np. 500 tys. zł? Co mam sobie za ten kapitał do spółki kupić? Mercedesa AMG? BMW 7 z dobrym wyposażeniem? I tak nie wystarczy.
    W tej branży o jakości pracy nie świadczy wielkość kapitału, a ludzie.

    3. Nie znamy osobiście władz Blachowni. Wystartowaliśmy w zapytaniu ofertowym, jako jeden z wielu podmiotów. Kryterium wyboru wykonawcy była w 100% cena. Plany Gospodarki Niskoemisyjnej są tak nowym zagadnieniem, że w wielu zapytaniach ofertowych jedynym kryterium jest cena – niewiele jest firm, które posiadają referencje dla wielu stworzonych PGN, a jeśli gmina znalazłaby taką firmę – pewnie cena usługi byłaby dużo, dużo wyższa. Nie mówiąc o tym, że duże firmy dziś oddają wygrane zlecenia podwykonawcom, bo nie są w stanie samodzielnie zrealizować pracy – do nas również trafiają takie zapytania od tych 5-10 razy droższych oferentów. Per saldo wychodzi więc na to samo.
    Proponuję wszystkim chętnym założenie działalności lub spółki i pracę w doradztwie. Łatwiej będzie komentować takie artykuły, jak ten powyżej.

    4. Proszę się jeszcze raz zastanowić nad treścią tekstu i komentarzy powyżej – one dyskredytują bez powodu dobre imię firmy, a to czasem nie pozostaje bez stosownego odzewu i pozwu. Poza tym jest mi tak zwyczajnie przykro, gdy czytam takie brednie, jak powyżej.
    A CBA chętnie zaprosimy do nas, ale obawiam się, że nie będzie zainteresowane.

    5. O to, czy Plan Gospodarki Niskoemisyjnej jest sensowny – proszę pytać nasz rząd i Urząd Marszałkowski, a nie władze gminy. To rząd i Urząd Marszałkowski zdecydował, Od przyjęcia Planu jest uzależnione pozyskanie dotacji unijnych – również w zakresie termomodernizacji Waszych budynków mieszkaniowych i prowadzenia Waszej działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Raczkowski

    Odpowiedz
  27. Krzysztof Raczkowski pisze:
    7 października 2015 o 13:52

    I jeszcze jedno – po przeczytaniu kilku artykułów o Panu.
    Panie Pawle – jeśli chce Pan uderzać we władze gminy z powodów osobistych, to proszę to sobie robić, ale bez naszego udziału. Dla nas cała Pańska sprawa jest kompletnie obca.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Raczkowski
    Prezes Wroconsult Sp. z o.o.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel serwisu GminaBlachownia.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).
Najnowsze artykuły
  • Ci radni głosowali za podwyżką za śmieci w Blachowni. Za rok wybory – zapamiętajcie te nazwiska!
    Lokalne | 31 marca 2023 r.
  • Kradzież auta, pościg ulicami Blachowni. Padły strzały!
    Lokalne | 30 marca 2023 r.
  • Ponad 10,5 mln zł za kanalizację kilku ulic w Ostrowach
    Lokalne | 29 marca 2023 r.
  • Dodatkowe 300 000 zł na samochód dla OSP Cisie
    Lokalne | 28 marca 2023 r.
  • W środę jedno z najważniejszych głosowań dla radnych. Kto będzie za podwyżką opłaty za śmieci?
    Lokalne | 27 marca 2023 r.
Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl to serwis informacyjny, w którym znajdą Państwo najświeższe informacje związane z gminą Blachownia.

Serwis ten jest prywatną inicjatywą i nie jest związany z Urzędem Gminy Blachownia.
  • Strona główna
  • Redakcja
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Kultura i rozrywka
  • Ogłoszenia UM
  • Polityka prywatności
RSS
Wszelkie prawa zastrzeżone © GminaBlachownia.pl
TOP