Konsorcjum firm TRAKT Sp. z o. o. Sp. K. oraz TRAKT Sp. z o. o. zajmie się przygotowaniem Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy obwodnicy Blachowni i Herb wraz z jej uzyskaniem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapłaci za to 3 999 929,25 zł.
Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 39 miesięcy, na co składają się: 32 miesiące na wykonanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie potrzebnych decyzji administracyjnych, 7 miesięcy przewidziane jest dla realizacji obowiązków wynikających z procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.
Podstawowym celem budowy obwodnicy miejscowości Blachownia i Herby jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez te miejscowości. W przyszłości odcinek ten będzie kluczowy z uwagi na połączenie autostrady A1 z planowaną drogą ekspresową S11. Przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa mieszkańców, bowiem w ostatnich lata na tym odcinku dochodziło do licznych zdarzeń drogowych oraz odciąży istniejący układ komunikacyjny. Inwestycja poprawi również komfort i warunki przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na drodze krajowej nr 46 od Lublińca do Częstochowy. Długość obwodnicy wyniesie ok. 10,8 km.
Przeprowadzenie procesu przygotowawczego dla tej inwestycji przewidziano w latach 2020-2024.
Realizacja inwestycji w systemie Projektuj i buduj planowana jest w latach 2025-2028. /GDDKiA w Katowicach/
Bardzo dobrze , omijać Blachownie jak furę z gnojem .
Zbliżają się święta , majówka , a flagi narodowe na teranie blachowni” szaro- czerwone “. Gminne darmozjady nic nie robią , tylko w stołki pierdzą , pieniądze biorą , lenie śmierdzące i drwiny sobie robią ze swoich wyborców .
wygląda na to że te tysiące turystów będzie omijać blachownię szerokim łukiem
A co w tej Blachowni jest takiego ładnego kupa betonu i nic więcej coraz mniej natury
No fakt, po blachowni jeździ tyle tirów że nie da się jeździć :D zróbmy obwodnicę wszystkiego :D
Najlepszym rozwiązaniem jest budowa wiaduktu nad torami w miejscu przejazdu kolejowego na Gminę Konopiska. Rondo które połączy DK46 z wiaduktem oraz z drogą na WreczyceKlobuck znajdowałby się po północnej stronie DK46 w lesie. Rozwiązało by to sytuacje dwóch felernych skrzyżowań do których dochodzi często do wypadków. Oraz usprawni przejazd w stronę Konopisk bez czekania przy dużym natężeniu ruchu. Za resztę kasy można zrobić oświetlenie DK46 w blachowni. I to poprawiłoby znacznie bezpieczeństwo. Budowanie obwodnicy Blachowni jeśli będzie prowadzić na około przeniesie tylko ruch tranzytu ciężarowego. Nikt normalny nie będzie nadrabiał kilka km więcej aby przejechać 1min szybciej.
Tak jest! Wytnijmy kolejne połacie lasów!
Ja myślę, że przejazd do Konopisk należy zbudować pod torami na tzw. dołku między obecnym przejazdem a pierwszymi zabudowaniami na Trzepizurach. To najszybszy najtańszy i najprostszy sposób na rozwiązanie problemu. Jeśli chodzi o obwodnicy to nie wypowiadam się bo nie wiem czy w ogóle jest potrzebna,???