Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • rozrywka
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Wydarzenia
  • Galerie
  • Oceń radnych
Gmina Blachownia
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • Rozrywka
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Sporty walki
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Wydarzenia
  • Ogłoszenia UM
  • Galerie
  • Oceń radnych
  • Polityka prywatności
  • Gmina Blachownia
  • Wiadomości
  • Lokalne
Niedotrzymane obietnice Burmistrza Blachowni
Dodane przez r - 7 października 2015 r.
Liczba komentarzy: 25 - dodaj komentarz »
Niedotrzymane obietnice Burmistrza Blachowni

Sylwia Szymańska, jako Burmistrz Blachowni, nieustannie coś obiecuje. Niektóre obietnice są deklarowane na zebraniach (przede wszystkim w Cisiu i w Ostrowach), inne na sesjach, a jeszcze inne pisemnie. Dam przykład tylko kilku obietnic, które do dziś nie zostały spełnione.

Nie chce pisać o pensji Burmistrza, przynajmniej nie w tym artykule. Ale na pewno pojawią się komentarze na ten temat. To może innym razem.

Pierwszy przykład to nowy przystanek w Cisiu. Zgodnie z uchwałą nr 146/XXIV/2012 Rady Miejskiej w Blachowni z dnia 24 października 2012 roku, która do dziś nie została wykonana, 22 maja 2015 roku zwróciłem się do Burmistrza Blachowni z wnioskiem o jej wykonanie. A czego dotyczy? Dotyczy przystanku autobusowego nr 67 - Cisie, Pętla. Przypominam, iż wniosek ten złożyłem w maju 2015 roku. Miesiąc później, bo 11 czerwca 2015 roku otrzymałem od Pani Sylwii Szymańskiej odpowiedź, że "tutejszy Urząd wstawi słupek w przedmiotowym miejscu ze znakiem "D-15" - przystanek autobusowy". Dziś, tj. 7 października 2015, blisko cztery miesiące od obietnicy Burmistrza Blachowni, przystanek ten nie został zamontowany. Dziś złożyłem nowy wniosek w tej sprawie.

Kolejny przykład to mój wniosek z 9 lipca 2015 roku o wycięcie, zabezpieczenie pochylonego drzewa - lipy przy jednym z gospodarstw w Cisiu. Podobny wniosek napisała Mieszkanka gospodarstwa, które znajduje się tuż przy tej potężnej lipie. Odpowiedź nadeszła na koniec lipca. Decyzja - drzewo ma zostać wycięte. Termin zamierzonego usunięcia drzewa - koniec września 2015 roku. Ostrzegałem Mieszkankę Cisia, żeby tego terminu nie brała "na serio". Burmistrz Blachowni bardzo często coś obiecuje, by później się z tego wycofać. Dziś, tj. 7 października 2015 roku, drzewo jak stało, tak soi. Kolejny raz deklarację Burmistrza Blachowni można wyrzucić do kosza. Dziś złożyłem nowy wniosek w tej sprawie.

Następny przykład to obietnica w rozmowie z Gazetą Wyborczą na temat zorganizowana konferencji prasowej związanej z referendum w Blachowni. Miała się odbyć tydzień temu i...jak myślicie, była?

Ciekawe, czy Burmistrz dotrzyma obietnic związanych z wrzuceniem do budżetu na 2016 roku remontu ulic Herbskiej i Nowej w Cisiu oraz projektu pod kanalizację w Cisiu. Obiecała to na jednym z zebrań wiejskich. Mam to nagrane na dyktafonie.

To tylko kilka przykładów, gdybym miał opisać wszystkie, to artykuł ten miałby co najmniej kilkanaście stron.

PAWEŁ GĄSIORSKI

Pisma poniżej:

drzewo-Cisie2

wniosek-lipa-drzewo odpowiedz-drzewo wniosek-o-drzewo2

przystanek wniosek-o-przystanek-petla odpowiedz-przystanek wniosek-o-przystanek1 wyborcza



Kategorie:
Lokalne
Wiadomości
Poprzedni artykuł Mobbing w Blachowni? Mobbing w Blachowni?
Następny artykuł Ile zarabia Burmistrz Blachowni? Ile zarabia Burmistrz Blachowni?

25 odpowiedzi na “Niedotrzymane obietnice Burmistrza Blachowni”

  1. Czujny. pisze:
    7 października 2015 o 14:21

    Niech Pan Starannie przeczyta załącznik Nr 2 do cytowanej Uchwały

    Pętla nie jest przystankiem dla pasażerów-przystanek końcowy jest koło posesji 101 dla linii z Częstochowy a pierwszym dla linii do Częstochowy.Musi być podjęta nowa Uchwała o lokalizacji przystanków.Pętla to nawrotka dla autobusów.Czy to jasne? Dlatego ta uchwała nie zobowiązuje gminy-nawet postawienie przystanku byłoby bezprawne.

    Odpowiedz
  2. gość obsorwator pisze:
    7 października 2015 o 14:41

    W uchwale bodajże jest napisane przystanek pętla, a przystanek to przystanek na którym sie wsiada i wysiada. Na wielu pętlach są przystanki i nie są oddalone od pętli jak w Cisiu, np. petla tramwajowa na której jest przystanek, pętla na Puszczewie tam również jest przystanek wiele by tu takich petli z przystankiem można wymieniać. Tylko w Cisiu jest nawrotka a przystanek oddalony nie wiadomo ile.
    Na petli nawróci i staje zaraz na przystanku, proste jak budowa cepa.

    Odpowiedz
  3. Krystyna pisze:
    7 października 2015 o 15:01

    Same niedotrzymane obietnice a do tego podejrzena popełnienia przestępstw …

    Odpowiedz
  4. bodzio. pisze:
    7 października 2015 o 15:02

    Od kiedy to urząd wycina drzewa na prywatnych posesjach?Sam to przerabiałem, chcesz wyciąć to uzyskaj pozwolenie i najmuj ekipę drwali.Coś mi sie wydaje, że autor skarg jest
    osobiście zaangażowany w psucie opini obecnej władzy.

    Odpowiedz
  5. Czujny. pisze:
    7 października 2015 o 15:09

    W Puszczewie przystanki są obok i za pętlą.W Cisiu trasa na której przewożnik odpowiada za pasażera to: Częstochowa-Cisie posesja 101 i odrotnie i za tą odległość Gmina uiszcza i pasażer także odpowiednią opłatę.
    Czasem warto poznać budowę prostego cepa aby coś zrozumieć.

    Odpowiedz
  6. Czujny. pisze:
    7 października 2015 o 15:28

    Bodzio nie denerwuj się-teren na którym rośnie lipa należy gminy Blachownia.Ma powierzchnię ok.70 m kw. i został przejęty od Agencji Rolnej w Oleśnie w poprzedniej kadencji Rady. OK?

    Odpowiedz
  7. niemiec pisze:
    7 października 2015 o 16:02

    Widać p. Burmistrz ma pecha, takie drzewo wyrosło za jej kadencji… a w latach wcześniejszych nikomu nie przeszkadzało… masz racje Czujny… ktoś tu od początku działa na niekorzyść obecnej władzy.

    Odpowiedz
    • femme pisze:
      8 października 2015 o 15:15

      A może nie dało się tego wyegzekwować od poprzedniego sołtysa? J

      Odpowiedz
  8. @rtur pisze:
    7 października 2015 o 16:10

    Liczba na dziś 600. Słownie: sześćset :)

    Odpowiedz
  9. ptaszek na drzewie pisze:
    7 października 2015 o 16:25

    Już szesnasta na Ratuszu,
    Biegną pełni animuszu
    radni,do OSiR-u sali,
    gdzie Komisje dwie zwołali.
    „Marną sesję” urządzili,
    żeby w Cisiu osądzili
    który sołtys z mocy prawa
    do rządzenia się nadawa.
    Ciocia moja mądra sowa
    znowu dzwoni z Wieruszowa
    „Dzisiaj w necie wyczytałam
    co za prawna u Was chała?
    To statutów nie czytają
    co się za wybrańców mają?
    Prawnych radców zatrudniają
    chociaż diety niezłe mają.
    Czy naprawdę nic nie wiedzą
    Choć kadencji kilka siedzą,
    Że do sporów rozstrzygania
    Rewizyjna powołana
    Jest Komisja – z mocy prawa
    a nie radców prawnych ława,
    którzy pensje fajne mają
    ale z prawem się mijają.
    Leć mi zaraz do Ratusza
    grzecznie uchyl kapelusza,
    Poproś by rządzące Panie
    urządziły w biurze pranie.
    Na tym to się dobrze znają
    Pracowitych wyrzucają,
    marnotą się obstawiają
    No i spokój święty mają.

    Ps:
    U kolegi w Cisiu byłem
    lecąc to zauważyłem
    Zaklejoną na plakacie,
    Twarz Anetty( wszyscy znacie) –
    protokołem ze zebrania.
    Tak to u nas „sołtys nowa ”
    Służyć Pani swej gotowa.
    I Stowarzyszeniu temu
    Bezprawie zwalczającemu.
    I to właśnie cała ona
    w postaci kameleona!

    Odpowiedz
  10. gość obsorwator pisze:
    7 października 2015 o 16:31

    To czemu w uchwale nie jest napisane ” pętla”, a przystanek pętla? Słowo przystanek mówi samo za siebie. To może lepiej mogli napisać nawrotka? Uważaj sobie jak chcesz, ale przystanek to przystanek, a nie nawrotka.

    Odpowiedz
  11. Jestem stąd pisze:
    7 października 2015 o 16:34

    niemiec, w poprzedniej kadencji sołtysem był pan Pilarz. Jego wizja brzmiała – jak chcecie coś załatwić, piszcie anonimy.
    Kapujesz? Czy jaśniej wytłumaczyć?

    Ta władza sama działa na swoją niekorzyść. :) Nic nie trzeba robić, tylko śledzić spokojnie jej poczynania i pokazywać ludziom. Bo dokąd nie zobaczą na własne oczy, to są nieświadomi.

    Czujny, nawet jeśli generalnie masz rację w sprawie pętli (wieczorem sobie spokojnie poczytam), to bądź uprzejmy odnieść się do zobowiązania pani burmistrz Szymańskiej. Tylko i wyłącznie do tego. Zrobisz mi tą przyjemność?

    Odpowiedz
  12. Ignacy pisze:
    7 października 2015 o 16:57

    Czyli nie można w nic wierzyć co obieca władza, a drzewo czeka nie nieszczęście

    Odpowiedz
  13. Krzysztof Jarzyna ze Szczecina - Szef wszystkich szefów pisze:
    7 października 2015 o 17:22

    @rtur pisze:

    7 października 2015 o 16:10

    Liczba na dziś 600. Słownie: sześćset :)

    IMPONUJĄCO :)

    Odpowiedz
  14. @rtur pisze:
    7 października 2015 o 20:41

    Przepraszam, sprostowanie – 632 ;)

    Odpowiedz
  15. Jestem stąd pisze:
    7 października 2015 o 22:47

    Czujny. pisze:
    7 października 2015 o 14:21

    “Niech Pan Starannie przeczyta załącznik Nr 2 do cytowanej Uchwały

    Pętla nie jest przystankiem dla pasażerów-przystanek końcowy jest koło posesji 101 dla linii z Częstochowy a pierwszym dla linii do Częstochowy.Musi być podjęta nowa Uchwała o lokalizacji przystanków.Pętla to nawrotka dla autobusów.Czy to jasne? Dlatego ta uchwała nie zobowiązuje gminy-nawet postawienie przystanku byłoby bezprawne.”

    Ponieważ nie chciałeś się odezwać, a może po prostu nie miałeś czasu, to zmuszony jestem kontynuować to, co obiecałem.
    Ja poczytałem, a teraz ty poczytaj, a potem udowodnij nam, kto decyduje, gdzie będzie przystanek. Czy przewoźnik, czy może jednak władze gminy!
    Jeśli potrafisz udowodnić, że pierwsze, to zapraszam do dalszej dyskusji.
    Jeśli jednak uznasz, że drugie, to przeproś i nie wprowadzaj więcej fermentu, a czytających w błąd.

    Na dzisiaj rzecz wygląda tak, że pani S.S., zgodnie ze swymi uprawnieniami, zdecydowała, że przy pętli na końcu Cisia będzie przystanek. Jest na to pismo z pieczątką i podpisem, datowane na 11 czerwca 2015r.
    Brak co prawda w piśmie do sołtysa deklaracji terminu. Sprawa musi zatem być bardzo skomplikowana, skoro na postawienie słupka ze znakiem potrzeba więcej niż 4 miesiące.

    Odpowiedz
  16. Jacek pisze:
    8 października 2015 o 07:56

    Sprawa drzewa nie stoi na prywatnym tylko rośnie obok kapliczki poza terenem prywatnym.
    Jedna ze wspólnot mieszkaniowych toczy walkę o przycinkę drzew od ponad roku bez rezultatu.

    Odpowiedz
  17. Ciska pisze:
    8 października 2015 o 10:08

    Napisał pan wniosek i podpisał sie jako sołtys Cisia, to jak to wkoncu jest, bo przecież został wybrany nowy soltys????

    Odpowiedz
  18. Jestem stąd pisze:
    8 października 2015 o 11:01

    Ciska, przez kogo wybrany i jak? ;)

    Ale fakt – mamy pat prawny w tej chwili, a pani burmistrz idzie w zaparte i zabrania Komisji Rewizyjnej działać w zgodzie ze swoim regulaminem. :)
    Pozostaje Policja, prokuratura, sąd. To potrwa. Niestety.

    Lepiej by było, aby żaden z sołtysów nie podejmował obecnie żadnych decyzji, bo mogą okazać się bezprawne. Ale ile taki stan może trwać??
    To już lepiej niech dwóch rządzi. :) Przynajmniej część rzeczy, niektórych istotnych dla sołectwa, się utrzyma. :)

    I taki stan to też jest bezsporna wina burmistrza i Rady, bo mogli się spokojnie, w ciągu kilku dni, wycofać z idiotyzmu, jaki stworzono i w majestacie prawa doprowadzić do ponownej procedury odwołania Sołtysa wsi Cisie. Może by się udało go odwołać, a może nie, ale wszystko byłoby jasne jak słońce. ;)

    Odpowiedz
  19. czujny pisze:
    9 października 2015 o 10:08

    do jestem stąd-czy na przystanku Woodstock też się wsiada i wysiada ?

    Odpowiedz
    • gość obsorwator pisze:
      9 października 2015 o 11:13

      Używając przenośni to tak. Miłego dnia :)

      Odpowiedz
  20. czujny pisze:
    9 października 2015 o 10:44

    Legalnym sołtysem jest Pan Gąsiorski- czy to się komuś podoba czy nie.Tylko na końcu drogi odwoławczej czyli po uprawomocnieniu się wyroku NSA może tej fuchy być pozbawiony.Przypominam Pani Przewodniczącej – terminy mijają.Oj będą prawne”jaja”

    Odpowiedz
  21. Jestem stąd pisze:
    9 października 2015 o 13:17

    Czujny, chyba czegoś nie doczytałeś, albo nie zrozumiałeś.
    Obecnie przystanku przy pętli nie ma.
    Pan Gąsiorski wystąpił do władz gminy, aby zgodnie ze swymi uprawnieniami, go tam ustanowiono.

    Tam jest droga z Bieżenia, niektórzy korzystają ze 151, tam jest kilka domów, a autobus i tak stoi na ogół. Jakim problemem jest zrobienie dodatkowego przystanku, żeby nie trzeba było dymać kawałek dalej i – przede wszystkim – żeby kierowca miał obowiązek (a nie dobrą wolę) aby wpuścić i wypuścić pasażerów?
    Coś jeszcze wytłumaczyć?

    Możesz jeszcze wyjaśnić, dlaczego uważasz, że sąd mógłby pozbawić pana Gąsiorskiego fuchy sołtysa?
    Myślisz, że jest w stanie uznać, że zarówno odwołanie, jak i wybór innego, odbyły się zgodnie z prawem?
    Bo mnie się wydaje, że to nie działa na takiej zasadzie, że anuluje się z listy o odwołanie podpisów bezprawnie tam umieszczonych, anuluje się głosy ludzi bezprawnie biorących udział w głosowaniach i będzie OK.
    Chociaż … zależy jak będzie skonstruowany wniosek.
    Jeśli sąd będzie miał tylko orzec, czy procedura przebiegała zgodnie z prawem, czy nie, to wydaje się, że ma tylko jedno wyjście. Co jednoznacznie i w sposób prosty rozwiązuje konflikt.
    Jeśli natomiast miałby orzekać, czy część głosów miała wpływ na wynik, a jednocześnie nie będzie chciał, lub musiał, odnieść się do oszustwa przy pierwszym akcie – zbieraniu podpisów, jeśli nie będzie musiał odnieść się do naruszenia statutu, to faktycznie wyobrazić sobie można, że uzna, że choć były błędy, to nie miało to wpływu na ostateczny wynik głosowań.
    Trzeba jednak dobrze się nagimnastykować, aby zalegalizować coś, przy czym wielokrotnie naruszono prawo. Polskie sądy są nieodgadnione i może się tak stać. :)

    Odpowiedz
  22. czujny pisze:
    9 października 2015 o 19:30

    ja też jestem stąd i podzielam Twoje poglądy ;ale kaażdy Burmistrz jest zobligowany do realizacji Uchwał Rady- czyli aby zrobić przystanek musi być zmieniony załącznik Nr 2 do Uchwały Rady.Generalnie zgadzam się co do jego potrzeby umiejscowienia koło pętli.W sprawie legalności zebrań sołeckich – odwłania sołtysa oraz wyboru nowego oraz sfałszowania list z podpisami mieszkańców Cisia (których część zamieszkóje w Blachowni) nikt spoza “betonu” i grupy Pana radnego nie ma wątpliwości.Ptaszek na drzewie wyjaśnial to dokładnie w swich komentarzach oraz satyrach wierszowanych.Bądz czujny -podoba mi się Twoja wojownicza postawa.Cześć.

    Odpowiedz
  23. Jestem stąd pisze:
    9 października 2015 o 21:34

    Czujny – popatrz jeszcze raz – Załącznik nr 2 do Uchwały 146/XXIV/2012, kolumna nazwana “Nazwa przystanku” > pozycja 67.
    Pasi? ;) Jest pod tą pozycją przystanek nazwany “pętla”? ;)

    Jedyna konieczna zmiana, to zmiana za pomocą zarządzenia, polegająca na wykreśleniu słowa “końcowy” z pozycji 66. ;)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel serwisu GminaBlachownia.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).
Najnowsze artykuły
  • W środę jedno z najważniejszych głosowań dla radnych. Kto będzie za podwyżką opłaty za śmieci?
    Lokalne | 27 marca 2023 r.
  • Oceń radnego: Marek Kułakowski najgorszy
    Lokalne | 26 marca 2023 r.
  • Kolejna “swoja” znalazła zatrudnienie w urzędzie
    Lokalne | 24 marca 2023 r.
  • Kolejne zaniechania w Urzędzie Miejskim w Blachowni
    Lokalne | 23 marca 2023 r.
  • Będzie rekordowa podwyżka za śmieci. Wszyscy radni Sylwii Szymańskiej byli za!
    Lokalne | 22 marca 2023 r.
Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl to serwis informacyjny, w którym znajdą Państwo najświeższe informacje związane z gminą Blachownia.

Serwis ten jest prywatną inicjatywą i nie jest związany z Urzędem Gminy Blachownia.
  • Strona główna
  • Redakcja
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Kultura i rozrywka
  • Ogłoszenia UM
  • Polityka prywatności
RSS
Wszelkie prawa zastrzeżone © GminaBlachownia.pl
TOP