Urząd Miejski w Blachowni przesłał mi faktury za usługi GTV BUS od maja do sierpnia 2018 roku. Jak zapewne kojarzycie z opublikowanych przeze mnie statystyk (za maj 2018 roku) GTV BUS w Blachowni (o czym pisałem TUTAJ), dziennie z usług tego przewoźnika korzysta ok. 161 osób, co przy założeniu 70 kursów dziennie daje 2,3 pasażera na kurs.
Za okres od maja do sierpnia 2018 roku zapłaciliśmy za usługi GTV BUS aż 414 720 zł.
Czy wy nadal twierdzicie, że przy korzystnej dla gminy umowie nadal nas nie stać na MPK?
Poniżej faktury z GTV BUS.
No dobrze, ale żeby być w miarę sprawiedliwym, to należałoby jeszcze podać ile pieniążków wpłynęło do kasy UMiG ze sprzedanych biletów.
Nawet nie chcę kalkulować. Zgaduję – 100? 150 zł dziennie? Czyli 3000 – 4500 zł miesięcznie?
Ostatnio znowu zmienili rozkład jazdy, cały czas coś z tym kombinują. Ciężko jest dostać się do Częstochowy. Dziwna ta firma.
ej a o co chodzi z tym hasłem “Głosując na Cezarego, zatrudniasz Gąsiorskiego?
on chce go zatrudnić po wyborach?
Baran wymyśli i propaguje, żeby zaszkodzić. A ty masz ochotę wierzyć.
To tak zwana czarna propaganda.
Taki nieuczciwy chwyt wyborczy, wtedy gdy za pomocą uczciwości wygrać nie ma szans.
Beato. Pan Czarek to na dzisiaj nie mój pierwszy wybór.
Ale doceniam dwie rzeczy:
– odwagę, jako jedyny, wykupienia tutaj reklamy siebie i swojego komitetu
– “czysta” kampania, bez haczków, kruczków, kłamstewek, atakowania konkurencji.
Mam takie samo zdanie jak Baran.
Niegospodarność, bezmyślne szastanie naszymi pieniędzmi.
Szymańska bardzo zadłużyła gminę.
Szymańska musi odejść – to jedyny ratunek dla gminy
Przynajmniej teraz może się do Częstochowy dostać. Mam syna, który dziedziennie do szkoły do Częstochowy musi dojechać. We wrześniu 2017 nie dojechał kilka razy na zajęcia. W szkole nikogo nie interesuje, że z miejscowości pod Częstochową nie można było dojechać. Ludzie do pracy się spóźniali to PKS miał pasażerów w d… Myślicie że MPK będzie przynajmniej z podobną częstotliwością do Częstochowy jeździć. Gwarantuję, że nie. Kto widział ostatnie “nowe” autobusy MPK w Częstochowie. Ściągają złom bo im inwestycja z CNG nie wypaliła i na zajezdni stoi kilkanaście uziemionych autobusów.
Im nie wypaliła, czy producentowi coś nie wyszło?
Postoją jeszcze chwilę i będą jeździć. ;) Jak nie te, to inne.
Tak, myślimy, że nie tylko z taką, ale i z większą, biorąc pod uwagę sieć.
No i myślimy, że nie tak bardzo jest ważna częstotliwość kursowania, jak możliwość jeżdżenia na trzech czy nawet czterech trasach głównych bez przesiadek.
To znacząca różnica, czy auto będzie co 40 minut, czy co godzinę?
Pewnie, wszyscy by chcieli, żeby było co 15 minut.
100 000 miesięcznie, nieźlę, PKS mógł by pomarzyć o takiej kwocie.
korepetycje z matematyki potrzebne.
Komu?
Chyba taniej będzie kupić busa i zatrudnić kierowcę.
Wuw częściowo masz rację ale należy zakupić więcej autobusów i busów nie tylko jeden, po to aby nawiązać współpracę z Rędzinami i stworzyć linię przez centrum Częstochowy ; Rędziny -Blachownia ,Blachownia -Rędziny. Ten pomysł jest doskonały dla podróżujących naszych mieszkańców ponieważ jednym autobusem bez przesiadki mogą dostać się aż do Rędzin przejeżdżając przez centrum Częstochowy i odwrotnie z Rędzin będzie można dostać się bez przesiadki przez centrum Częstochowy do Blachowni a kilka kursów może być nawet przedłużone do Cisia. Pomysłodawcą tego przedsięwzięcia jest jeden z naszych kandydatów na burmistrza ,który kilkakrotnie rozmawiał z wójtem Rędzin pod kątem założenia spółki i wspólnej współpracy pomiędzy dwoma gminami. Mielibyśmy wreszcie własny Tabor własnych kierowców i częstotliwość kursów dopasowana do potrzeb mieszkańców obu gmin. Co państwo o tym sądzą Według mnie to pomysł bomba
Jak na standardy Blachowni pomysł znakomity, w końcu budujemy Centrum przesiadkowe- cud architektoniczny wychwalany pod niebiosa przez część mieszkańców- najbardziej podoba mi się ta fikuśna wiata wprowadzająca nas w czasy potęgi Blachowni z lat 80-tych czasy PRL gdy ludziom żyło się dostatnio a surówka lała się tonami. Dodatkowo w końcu powstałyby wysoko płatne stanowiska pracy dla mieszkańców Gminy, a nie tylko dla wybranej grupy znajomych JE.
Te wysoko płatne stanowiska pracy to kontrolerzy biletów (w tym parkingowych) oraz konserwatorzy powierzchni płaskich i krawężników? ;)
A po co miałbym, panie Oliwa, jeździć do Rędzin? Co tam dają?
Takie rozwiązanie to albo podwojenie (co najmniej) floty pojazdów, albo drastyczne obniżenie częstotliwości kursowania. Generalnie idiotyzm, bo w żaden sposób nie załatwia problemów komunikacyjnych gminy Blachownia.
Transport lokalny, panie Oliwa, to Blachownia, Wręczyca, Herby, Częstochowa.
I tutaj trzeba szukać sojuszników do ewentualnego biznesu.
Idąc za logika autora w okresie od maja do sierpnia to 123 dni po 161 pasażerów czyli przewieziono 19 803 pasażerów. Jak na okres letni w którym była jeszcze alternatywa w postaci dużej ilości połączeń PKS ilość dość spora. A rzeczywista skala to będzie widoczna w okresie od września czyli w bieżącym kwartale.
Spora powiadasz?
To zajrzyj do gminnej kieski.
Jak ci tak sprytnie idzie liczenie, to nie będziesz miał problemu z obliczeniem opłacalności , czyli różnicy między wydatkami a przychodami.
W celach “naukowych” podwój sobie liczbę pasażerów.
A poza tym, to maj i czerwiec czym niby ma się różnić od września i października?
Jestem stąd zachowujesz się czasami jak filozof chłopski przeczytaj mój wpis ze zrozumieniem. A kto ci każe jechać do Rędzin jak nie potrzebujesz????? Kurs będzie do Rędzin a wysiąść możesz gdzie chcesz koło megasamu w Alejach koło Puchatka na Warszawskiej na Wyczerpach…..tam gdzie ci potrzeba. A jak będziemy mieć swój Tabor możemy przedłużyć go w każdą stronę i do Wręczycy i do konopisk I dokąd tylko będziemy chcieć Pomyśl na trochę głupot nie pisz
Nikt mi nie każe tam jeździć.
Tylko taka opcja, to pomoc gminy Blachownia wójtowi gminy Rędziny i nic innego.
W żaden, podkreśla – żaden – sposób nie rozwiązuje problemów gminy Blachownia!
Jak za pomocą rędzińskiej komunikacji obsłużysz i Cisie, i Błaszczyki, i Łojki, i Ostrowy, że o Gorzelni i Konradowie już nie wspomnę? No jak? Opisz nam to. Opisz koszty.
Dla mnie Blachownia jest skazana na deal z MPK (najłatwiejszy) lub zorganizowanie lokalnej komunikacji wespół z sąsiednimi gminami, a nie jakimiś Rędzinami (z całym szacunkiem).
Zanim więc zarzucisz mi brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, sam się trochę zastanów.
Chłopskiego filozofa odpuszczam, bo to czasami bardzo przydatna cecha, jak i “chłopski rozum”. ;)
Najpierw należałoby ta korzystna umowę przedstawić wraz z rozkładem jazdy, bo moZe się okazać ze tylko MPK do UM dojedzie spowrotem. Póki co niema o czym debatować i co porównywać wszelkie propozycje to tylko piękne gadane bez żadnych konkretów.
Dajcie te pieniądze PKS-i, co obecnie dostaje obecna firma , to będziecie mieć rozkład dostosowany do Waszych potrzeb, wcześniej jak PKS jeździł to było za częste kursowanie, po 1 czasem dwie 3 osoby jeździły,,