W piątek ruszył remont drogi powiatowej nr S 1078 od drogi wojewódzkiej nr 494 w kierunku Cisia. Chodzi o fragment ok. 1700 metrów drogi powiatowej biegnącej przez las w kierunku zabudowań w Cisiu.
Zakres prac obejmuje:
- Rozebranie nawierzchni bitumicznej frezarką - średnia grubość 10cm odwóz na plac składowy na odległość do 5 km. Destrukt własność PZD (100 % pozyskanego destruktu przeznaczone do utwardzenia poboczy)– 8500,00m2;
- Mechaniczne wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne na głębokość 25 cm z odwozem urobku na odległość do 5 km (wraz z utylizacją) – 9860,00m2;
- Stabilizację istniejącego podłoża spoiwem hydraulicznym przy użyciu zespołu do stabilizacji Rm=2,5 Mpa grubość warstwy 20 cm po zagęszczeniu ( możliwe doziarnienie pospółka średnia gr. warstwy 10 cm ) celem doprowadzenia do nośności E2 ≥ 120 Mpa – 9860,00m2;
- Podbudowę z kruszywa łamanego 31,5/63 - warstwa dolna gr. 20 cm po zagęszczeniu – 9690,00m2;
- Mechaniczne czyszczenie nawierzchni drogowej ulepszonej - 18870,00m2;
- Skropienie nawierzchni drogowej ulepszonej emulsją asfaltową – 18870,00m2;
- Podbudowę z kruszywa łamanego 0/31,5 - warstwa górna gr.5 cm cm po zagęszczeniu - 4650,00m2;
- Podbudowę z mieszanki mineralno - bitumicznej grysowej AC 16 P 35/50 KR 3-4; grubość po zagęszczeniu 9 cm - 9520,00m2;
- Nawierzchnię z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych /warstwa ścieralna/ AC 11 S 50/70 KR 3-4; grubość po zagęszczeniu 4 cm - 9350,00m2;
- Mechaniczne ścięcie zawyżonego pobocza grubości 5 cm z odwozem urobku na odległość do 2 km (wraz z utylizacją) - obustronnie po 0,8 m – 3400,00m2;
- Utwardzenie poboczy i zjazdów destruktem asfaltowym - warstwa dolna; grubość 8 cm po zagęszczeniu (obustronnie po 1,0 m) – 3600,00m2;
- Utwardzenie poboczy i zjazdów destruktem asfaltowym - warstwa górna; grubość 4 cm po zagęszczeniu (obustronnie po 1,0 m) – 3600,00m2.
Obecnie trwa ściąganie asfaltu i na odcinku z i w kierunku Cisia mogą pojawić się utrudnienia w ruchu.
PAWEŁ GĄSIORSKI
to może i o ścieżce rowerowej pomyśleć wypadałoby
Pisałem też wcześniej o tym. O ścieżce dla rowerów i pieszych. Zwłaszcza, że już w projekcie jest “poszerzenie” drogi o 160 cm (pobocza).
Wtedy ta inwestycja miałaby sens. Tyle tylko, że powiat tego przecież nie weźmie na siebie, a gminy samodzielnie nie stać. Tymczasem przebudowę trzeba zrobić teraz.
Drugi problem to fakt, że trzeba by wyciąć sporo drzew. Tylko jak to zorganizować, zrobić, skoro część to prywatna własność? I w jakim czasie, o ile w ogóle możliwe?
Faktem jednak jest, że to byłaby ważna inwestycja w bezpieczeństwo!
a kiedy zrobią Kościuszki?
Ja jestem bardzo ciekawy, czy to zostanie wykonane zgodnie z projektem.
Skoro średnio trzeba zdjąć 10 cm asfaltu (na razie nie wydaje się, że tyle zdarto), a potem pogłębić koryto o kolejne 25 cm, to w efekcie droga się podwyższy o 23 cm od stanu starego.
Cała konstrukcja będzie przecież miała 58 cm. O ile w lesie to nie problem, to co w terenie zabudowanym i istniejącymi podjazdami do posesji?
Projekt sobie, wykonanie sobie?
123 czytaj uważnie ,nie doczytałem o wykorytowaniu.Mam pytanie.Czy zgodnie z warunkami dot.drog powiatowych drzewa będą w odległości 3 m od krawędzi jezdni?A co z odprowadzeniem wody z ul.Cisianskiej/ tam gdzie mieszka Pan radny Marek M.
“- Mechaniczne wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne na głębokość 25 cm z odwozem urobku na odległość do 5 km (wraz z utylizacją) – 9860,00m2;”
“A co z odprowadzeniem wody …”
Jak to co? Albo zostanie, jak jest, albo wyprofilują nawierzchnię, a przez to zalane będą
działki po północnej stronie. W tym ta zabudowana. ;)