Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • rozrywka
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Wydarzenia
  • Galerie
  • Oceń radnych
Gmina Blachownia
  • Strona główna
  • Wiadomości
    • Lokalne
    • Regionalne
  • Kultura i rozrywka
    • Biblioteka
    • Miejski Dom Kultury
    • Muzyka
    • Rozrywka
  • Sołectwa
    • Cisie
    • Konradów
    • Łojki
    • Nowa Gorzelnia
    • Stara Gorzelnia
    • Wyrazów
  • Sport i rekreacja
    • Piłka nożna
    • Tenis Stołowy
    • Siatkówka
    • Biegi
    • Rekreacja
    • Badminton
    • Sporty walki
    • Taniec
    • Żeglarstwo
  • Wydarzenia
  • Ogłoszenia UM
  • Galerie
  • Oceń radnych
  • Polityka prywatności
  • Gmina Blachownia
  • Wiadomości
  • Lokalne
Kto rządzi Gminą Blachownia?
Dodane przez r - 21 lipca 2015 r.
Liczba komentarzy: 49 - dodaj komentarz »
Kto rządzi Gminą Blachownia?

Pewnie wielu z Was zastanawia się nad tym, kto rządzi Gminą Blachownia? Otóż, najważniejsze osoby w Gminie to: Burmistrz, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Blachowni, Przewodniczący Komisji Budżetu, Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa, Przewodniczący Komisji Polityki Społecznej, Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu, Promocji Gminy i Integracji Europejskiej oraz Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Blachowni. Łącznie to pięć osób, pięć najważniejszych osób w Blachowni.

A kim są osoby na tak ważnych stanowiskach w naszej gminie?

Zacznijmy może od samej góry.

Burmistrzem jest Sylwia Kałużyńska Szymańska, lat 42, dwoje dzieci. Wykształcenie wyższe (AJD w Częstochowie, kierunek Historia).  Jak sama mówi o sobie, specjalistka od pozyskiwania funduszy europejskich. Przez nieco ponad rok miała własną firmę, wspartą dofinansowaniem z Powiatowego Urzędu Pracy. Przez 11 lat była pracownikiem Urzędu Marszałkowskiego (pracę straciła w niejasnych dla mnie okolicznościach). Od 2008 roku klientka Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Blachowni.

Nie ma doświadczenia w zarządzaniu zasobami ludzkimi (nie wliczając w to 8 miesięcy rządzenia gminą).

Przewodniczącą Rady Miejskiej w Blachowni jest Edyta Teresa Mandryk, lat 42. Wykształcenie wyższe (uczelnia prywatna - Akademia Polonijna w Częstochowie). Przez blisko sześć lat prowadziła własną działalność gospodarczą (Kwiaciarnia "Wspomnienie"). Obecnie jej firma jest zawieszona (data zawieszenia 03.03.2015 r.). Przez ostatnie pięć lat jej działalność wykazywała rok w rok straty finansowe. Była radną poprzedniej kadencji.

Przewodniczącym Komisji Budżetu, Infrastruktury, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa jest Marek Jerzy Kułakowski. Zmienił nazwisko, wcześniej nazywał się prawdopodobnie Marek Jerzy Brik (powód zmiany nazwiska nie jest do końca jasny). Lat 53, wykształcenie średnie. Były przedstawiciel handlowy. Obecnie zatrudniony jest w Częstochowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej "Nasza Praca" jako osoba świadcząca usługi dziennikarskie. Zarabia nieco ponad minimum krajowe, a może się pochwalić trzema mieszkaniami zakupionymi prawdopodobnie za gotówkę (źródło: oświadczenia majątkowe BIP UM w Blachowni). Człowiek, który podszywa się pod różne pseudonimy w serwisach internetowych. Nieobiektywny, kłamliwy, nierzetelny. Bez doświadczenia w kierowaniu zasobami ludzkimi. Radny od 2006 roku.

Przewodniczącym Komisji Polityki Społecznej, Zdrowia, Oświaty, Kultury i Sportu, Promocji Gminy i Integracji Europejskiej jest Andrzej Adam Pilarz. Lat 55, wykształcenie prawdopodobnie zawodowe. Były stolarz, rencista. Przez 12 lat był sołtysem Cisia. Były radny. Obecnie może poszczycić się tym, że po zawodówce rządzi oświatą - nauczycielami, dyrektorami szkół w gminie.

Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Blachowni jest Cezary Osiński. Lat 45, wykształcenie wyższe (Wydział Elektryczny, Politechnika Częstochowska). Dyrektor oddziału firmy Hutmar SA. Jest to jego pierwsza kadencja w roli radnego.

Pięcioro wyżej wymienionych zalicza się do najważniejszych osób w gminie. To oni mają realny wpływ na to, co się dzieje w Blachowni. Mnie zaskakuje to, że radni wybrali na przewodniczących komisji przypadkowe osoby. To oni ustalają budżet, to oni zarządzają zdrowiem czy oświatą. Moim zdaniem te osoby nie powinny rządzić gminą z ponad 30-milionowym budżetem!

PAWEŁ GĄSIORSKI



Kategorie:
Lokalne
Wiadomości
Poprzedni artykuł Oceń radnego: Sebastian Cierpiał najlepszy, Marek Kułakowski najgorszy Oceń radnego: Sebastian Cierpiał najlepszy, Marek Kułakowski najgorszy
Następny artykuł II Krajowa Wystawa Psów Ras Japońskich II Krajowa Wystawa Psów Ras Japońskich

49 odpowiedzi na “Kto rządzi Gminą Blachownia?”

  1. Elżbieta pisze:
    21 lipca 2015 o 16:31

    Trójka z grupy trzymającej władzę nie ma kwalifikacji by kierować własną firmą a rzucili się na rządy w gminie…..
    Wychodzi nieudolność i brak umiejętności

    Odpowiedz
  2. Mizeria pisze:
    21 lipca 2015 o 16:45

    Marek Jerzy Brik jest adoptowany i dlatego zmiana nazwiska :D

    Odpowiedz
  3. Baltazar pisze:
    21 lipca 2015 o 17:14

    Gdyby to nie chodziło o tragedię gminy i mieszkańców można byłoby nakręcić niezłą komedię.
    Szymańska bez żadnego doświadczenia kierowniczego i niestety bez predyspozycji kierowniczych z bardzo niskimi kwalifikacjami normalnie nie miałaby szans na pracę referenta w urzędzie. Ponadto podejrzenie popełnienie przestępstwa.
    Obecne stanowisko – burmistrz.
    Mandryk utrzymanka męża, zarządzając swoją firmą doprowadzała ją do strat i upadku, bez doświadczenia menadżerskiego. Miała by kłopot z otrzymaniem posady referenta w urzędzie.
    Obecne stanowisko – przewodnicząca Rady.
    Kułakowski nisko oceniany w pracy ( brak awansu finansowego od lat ) oraz przez ludzi.
    Bez wykształcenia magisterskiego, kwalifikacje mniej niż mierne, żadna poważna redakcja nie chce go przyjàć do pracy, na pracę w urzędzie nie miałby szans. Przy tak niskich dochodach i zakupie kolejnych mieszkań za gotówkę podejrzenie machinacji karno – skarbowych.
    Obecne stanowisko – przewodniczący komisji budżetu.
    O Pilarzu szkoda pisać bo to tylko figurant.
    Jedyną pozytywnie wyróżniającą się osobą jest przewodniczący komisji rewizyjnej Pan Osiński, kompetentny, wykształcony z doświadczeniem.
    Pierwsze trzy osoby zupełnie nie mające kwalifikacji na zajmowane stanowiska zapragnęły wykonać skok na władzę i pobawić się w rządzenie …..
    Niestety każdego dnia traci na tym gmina i jej mieszkańcy.
    Każdy następny dzień tej władzy to dzień za dużo, to dzień stracony dla gminy.

    Odpowiedz
  4. Marek pisze:
    21 lipca 2015 o 17:51

    Komedia jest, śmieją się z nas sąsiednie gminy a nawet sąsiednie powiaty.
    Najmniej do śmiechu jest układowi trzymającej władzę.
    Mieszkańcy jeż zorientowali się że ich perfidnie oszukali opowiadając nieprawdę o swoim życiu, swoich dokonaniach, kompetencjach i kwalifikacjach.
    A na dodatek grożą sankcje od wojewody, prokuratora z tego co widzę wyżej również urzędu kontroli skarbowej.
    Choć są to ludzie bez skrupułów i udają że zdemaskowanie ich kłamstw nie robi na nich wrażenia to już odczuwają dezaprobatę społeczną.
    Już nie jest trendy pokazywanie się w ich towarzystwie a dużo czasu upłynie zanim ludzie na ich widok przestaną przechodzić na druga stronę ulicy.
    szkoda tych miesięcy straconych dla gminy pod ich rządami…..

    Odpowiedz
  5. Cisianin pisze:
    21 lipca 2015 o 18:04

    Chyba posunęliście za daleko pisząc te wszystkie kłamstwa……..PROKURATURA ton mało SĄD…

    Odpowiedz
  6. 100krotka pisze:
    21 lipca 2015 o 18:16

    A moze ktos napisac cos wiecej na temat tych kontrowrersji zwiazanych z praca p. Burmistrz w Urzedzie Marszalkowskim? Ciagle ktos cos o tym wspomina a ja nie mam zielonego pojecia o co chodzi. Bede wdzieczna.

    Odpowiedz
  7. Hieronim pisze:
    21 lipca 2015 o 19:48

    Wato spytać burmistrz Szymańską albo Kułakowskiego lub Mamdrykową którzy chętnie wspominali o pracy Szymańskiej w Urzędzie Marszałkowskim.
    Dlaczego zmuszona była odejść na bezrobocie ?
    Ile milionów stracił urząd ?
    Jakie były efekty śledztwa ?

    Odpowiedz
  8. 100krotka pisze:
    21 lipca 2015 o 20:40

    Niestety watpie aby byli chetni odpowiadac. W kazdym razie z Twojej odp. co nie co mozna sie domyslic. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  9. orion pisze:
    21 lipca 2015 o 21:24

    Szymańska co najmniej dwukrotnie ubiegała się o pracę w urzędzie – niestety jej prośby z powodu niskich kwalifikacji były odrzucane.
    Kułakowski po śmierci burmistrza Nowaka miał ambicje wystartować na fotel burmistrza, radni wtedy jako osobę kompetentną poparli ówczesną sekretarz Ujmę. Od tego czasu stał się nieprzejednanym wrogiem Ujmy. Wcześniej sympatyzował z SLD, potem (lub nawet był członkiem) z PO teraz mówi się, że z Szymańską spoglądają koniunkturalnie w stronę PIS-u …
    Może ktoś wie czy Mandryk skończyła studia w trybie dziennym normalnie po szkole czy w trybie wieczorowym na płatnych jako gospodyni domowa ?

    Odpowiedz
  10. gość pisze:
    21 lipca 2015 o 21:56

    A w trybie wieczorowym płatnym w późniejszym wieku jako gospodyni domowa to coś nienormalnego, bo rozumiem że normalne to są tylko studia dzienne i zaraz po szkole?
    Czasami ci po studiach normalnych dziennych zaraz po szkole są głupsi od tych co wcale studiów nie skończyli. Także nie dziel ludzi co skończyli studia normalne i nie normalne bo tu i tu mogą być wartościowi ludzie i nawet gospodynie domowe :)

    Odpowiedz
  11. 100krotka pisze:
    21 lipca 2015 o 22:06

    Ja tez akurat na tym poziomie bym nie oceniala. Po liceum kompletne fiu bzdziu mialam w glowie i studia stanowily dla mnie tylko papierek ktory warto miec. Teraz dobijam do 30 i tak moje zainteresowania jak i doswiadczenia zyciowe sprawiaja ze zupelnie innych wyborow bym dokonala. Na nauke nigdy nie jest za pozno. Pania Mandryk mozna oceniac za to na podstawie osiagniec biznesowych i samorzadowych i te niestety daja obraz osoby bardzo nie na miejscu.

    Odpowiedz
  12. Hieronim pisze:
    21 lipca 2015 o 23:04

    Biznesowo Mandrykowa cienko wygląda, przez kilka lat straty w swojej firmie – brak umiejętności zarządzania przeniesiony na Radę i Gminę.
    Najbardziej zdumiewa “kariera” Szymańskiej – zero umiejėtności prowadzenia firmy mimo “prezentu” od urzędu pracy.
    To że boi się podejmować decyzję i nie radzi sobie to widać.
    Najbardziej przykre jest to, że przedstawiała się mieszkańcom w zupełnie inny sposób jako rzutka specjalistka najwyższej klasy.
    Rozpowszechniali ten kłamliwy obraz Kułakowski i Mandrykowa oraz pozostali z komitetu.
    A tu proszę – firma za państwowe pieniądze działała bardzo słabo, nikt z powodu niskich kwalifikacji nie chciał przyjąć ją do pracy, zapomogi z mopsu na chleb, podejrzenie wyłudzenia itd ….
    Dlaczego nikt z powyższych nie przeprosił mieszkańców za oszukanie nas – uczciwy człowiek powinien umieć przyznać się do błędu, chyba że ma jeszcze więcej na sumieniu ?

    Odpowiedz
  13. @rtur pisze:
    22 lipca 2015 o 00:15

    gminablachownia.pl – jeden z najciekawszych portali dt. spraw lokalnych jaki miałem okazję przeglądać. Brawo dla pana Sołtysa.

    Odpowiedz
  14. Aga pisze:
    22 lipca 2015 o 00:28

    Ja widze ta stronę jako paszkwil Blachowni, wstyd, wstyd i hańba dla prowadzącego ją. Ile jadu z niej wychodzi, ile nienawiści…. . I proszę nie usuwać moich komentarzy.

    Odpowiedz
  15. poirytowana pisze:
    22 lipca 2015 o 08:19

    Powiem tak, oczernianie siebie nawzajem nie poprawi sytuacji w naszej gminie. Może wypadałoby porozmawiać i powiedzieć sobie wszystko prosto w oczy i to sobie wyjaśnić. Tego typu walki nie są pomocne ani w rozwoju gminy, ani tym bardziej mieszkańcom, którzy są zresztą już zmęczeni tą sytuacją.

    Odpowiedz
  16. Obiektywny pisze:
    22 lipca 2015 o 08:57

    Raport inwestycyjny za I półrocze jest faktem – przez 8 miesięcy nic nie zrobione.
    Brak decyzyjności choćby jeżeli chodzi o ryneczek i inne jest faktem – niebawem gmina będzie zwracać dotację.
    Zatrudnianie znajomych spoza gminy z pominieńciem konkursu jest faktem.
    Zaniechania w lobbowaniu unijnego wniosku na oczyszczenie zbiornika są faktem – straciliśmy szansę na czystą wodę.
    Ustalanie strategii na 2030 – jest faktem ( jak ktoś napisał wcześniej pozorowanie pracy) Szkoda czasu i pieniędzy, każdy następny burmistrz może mieć inną koncepcję a nie ma koncepcji tegorocznej ewentualnie trzy lub czteroletniej ……..
    Wygórowana biorąc powyższe i wbrew obietnicom składanych mieszkańcom pensja pani burmistrz jest faktem.
    Itd.
    O tym wszystkim dyskutujemy, szukamy przyczyny, powyższy artykuł wskazuje że można było po kwalifikacjach osób rządzących tego się spodziewać ….
    Trzeba teraz znależć rozwiązanie bo okoliczne gminy ostro prą do przodu a my zostajemy w tyle.

    Odpowiedz
  17. Józef pisze:
    22 lipca 2015 o 09:42

    Jeśli chodzi o twój wstępniak redaktorze prowadzący Gąsiorski do tematu „Kto rządzi Gminą Blachownia” to odpowiem ci krótko; zastanawiam się jak taki prowokator jak ty może jeszcze sprawować funkcję publiczną sołtysa miejscowości Cisie? Czy mieszkańcy Cisia nie dostrzegają twojego podstępnego zachowania? Do czego zmierzasz i o co walczysz w tak niegodny sposób? Obrażanie ludzi to dla ciebie drobny i nieistotny szczegół, ważne natomiast, żeby im ciągle przywalać. W tym wszystkim nie jest też ważne, czy piszesz prawdę, czy prowokujesz, czy grzebiesz w ich życiorysach. Co wspólnego z działalnością samorządową ma kwestia adopcji lub zmiany nazwiska?
    Ty sołtysie jesteś takim – nie boję się użyć takiego słowa – draniem, że tych oczywistych spraw nie jesteś w stanie zrozumieć! One najwyraźniej przerosły ciebie. Obecnym twoim zajęciem jest analizowanie ludzi pod kątem ich dotychczasowej aktywności zawodowej lub przygotowania zawodowego. Np. swojego jeszcze niedawnego konkurenta w wyborach na sołtysa Cisia poniżasz ze względu na jego wykształcenie zawodowe, przewodnicząca rady w komentarzach do twojej prowokacji nazywana jest „utrzymanką męża”, o obecnej burmistrz nie wspomnę, gdyż jest ona ciągle w kręgu twojego obsesyjnego zainteresowania. Myślę, że już teraz po takich tekstach obrażani ludzie zreflektują się i postąpią tak, jak w takich przypadkach powinni. Jedyną pozytywną osobą
    z kręgu władzy jest wg ciebie sołtysie (jakie to niemiarodajne i tendencyjne a nawet „pachnące” kolesiostwem) przewodniczący komisji rewizyjnej rady, który nie umiał (lub nie chciał) odnieść się do niezmiernie kosztownej obsługi prawnej świadczonej przez jedną z kancelarii prawniczych za czasów poprzedniej burmistrz. Gdyby to dotyczyło obecnej burmistrz, to krzyczeli byście na swojej stronie o wręcz niegospodarności czy nawet przestępstwie. O czym jeszcze nas „poinformujesz”?

    Odpowiedz
    • Obiektywny pisze:
      22 lipca 2015 o 10:37

      Ciekawy jestem ile koszowawały przez 8 miesięcy kancelarie prawne i czy były używane do prywatnych celów na koszt podatnika ?
      Jak nazwiesz kobietę która nie pracuje zawodowo lub prowadzi firmę przynoszącą co roku nie zyski a straty a mąż zarabia na dom ?
      Dodam, że nie zwraca się o zapomogi do mopsu …..
      Gospodyni domowa, utrzymanką męża, może znasz lepsze określenia ?
      Panicznie uciekasz od odniesienie się do merytorycznych faktów.
      Ale to już wiemy, że taki jest styl twój i towarzyszy z KWW Sylwii Szymańskiej

      Odpowiedz
    • Magda pisze:
      23 lipca 2015 o 05:59

      “(…) zastanawiam się jak taki prowokator jak ty może jeszcze sprawować funkcję publiczną sołtysa miejscowości Cisie? Czy mieszkańcy Cisia nie dostrzegają twojego podstępnego zachowania? Do czego zmierzasz i o co walczysz w tak niegodny sposób? Obrażanie ludzi to dla ciebie drobny i nieistotny szczegół, ważne natomiast, żeby im ciągle przywalać. W tym wszystkim nie jest też ważne, czy piszesz prawdę, czy prowokujesz, czy grzebiesz w ich życiorysach”(…).
      “(…)Ty sołtysie jesteś takim – nie boję się użyć takiego słowa – draniem, że tych oczywistych spraw nie jesteś w stanie zrozumieć! One najwyraźniej przerosły ciebie. Obecnym twoim zajęciem jest analizowanie ludzi pod kątem ich dotychczasowej aktywności zawodowej lub przygotowania zawodowego(…)”

      Panie Marku Kułakowski, przecież Pan dokładnie to samo na swoim blogu robił jeszcze przed wyborami. Tyle jadu i nienawiści do ówczesnej Burmistrz nigdy nie widziałam. Niestety ale w moich oczach to z Panem jest coś nie tak. Najpierw obrażał Pan Panią Ujmę za to ze nic nie robi, a teraz obraża Pan sołtysa, że wytyka lenistwo obecnej Burmistrz Szymańskiej. Przecież On robi dokładnie to samo i w taki sam sposób jak Pan. Nie widzi Pan tego!?

      Odpowiedz
  18. 100krotka pisze:
    22 lipca 2015 o 10:13

    Panie Marku a Pan na prawde nie ma nic innego do powiedzenia oprocz ciaglego biadolenia na poprzednia Burmistrz? Jej juz nie ma! Koko jambo i do przodu! Za robote sie wezcie bo was na taczkach wywieziemy!

    Odpowiedz
  19. gość pisze:
    22 lipca 2015 o 10:22

    Napisanie, że ktoś ma wykształcenie zawodowe to nie jest poniżanie. Nie zaprzeczysz przecież Józefie że radny z Cisia jest po zawodówce, czy to jakiś wstyd? Napisane zgodnie z prawdą.

    Odpowiedz
    • Józef pisze:
      22 lipca 2015 o 14:32

      Popatrz “Gościu” na kontekst tej informacji o wykształceniu zawodowym. Oto, co pisze redaktorzyna (to taki sam zwrot, jak wcześniej dziennikarzyna) prowadzący stronę cyt. “Obecnie może poszczycić się tym, że po zawodówce rządzi oświatą – nauczycielami, dyrektorami szkół w gminie”. Ile w tym krótkim tekście zapalczywości i zawziętości. A może wiecej o sobie i swoim życiorysie napisze przy najbliższej okazji p. Gasiorski? To przecież funkcjonariusz publiczny. Tyle już miejsca poświęcił innym, teraz wypadałoby coś od siebie i o sobie.

      Odpowiedz
    • gość pisze:
      22 lipca 2015 o 19:32

      Józefie jakie pojęcie ma osoba stolarz po zawodówce o szkolnictwie, edukacji nie wspominając o sporcie którego nie uprawia i nigdy nie uprawiał albo o Promocji Gminy i Integracji Europejskiej? Sam nic nie posiada jak wynika z jego oświadczenia majątkowego ani mieszkania, ani domu, żadnej współwłasności z żoną czyli taki był zaradny stolarz, że mieszka u rodziców? I ktoś taki ma decydować o promocji Gminy i integracji europejskiej, albo ma decydować o szkolnictwie w naszej gminie? To, że jest w Stowarzyszeniu Rozwoju wsi Cisie które głównie zajmuje się szkołą to nie znaczy, że zna się na szkolnictwie. Na zdrowy rozum zastanów się Józefie jesteś chyba inteligentnym człowiekiem.
      Nie chciała bym obrazić osób mających tylko zawodówkę ponieważ gro z nich jest osobami na poziomie i bardzo, ale to bardzo zaradnymi.
      Ale proszę Cię Józefie nie brnij dalej w obronę tego człowieka bo takiego jak on w całym swoim życiu nie spotkałam i dużo by tu mówić na ten temat, a mam jeszcze trochę przyzwoitości. A tak poza tym nie lubię teatru z marionetkami, a ty Józefie?

      Odpowiedz
  20. 100krotka pisze:
    22 lipca 2015 o 10:24

    Zachecam Pana, jesli juz koniecznie chcr Pan brac udzial w dyskusji, do odniesienia sie do komentarza uzytkownika Obiektywny. Prosze wybronic siebie i kolezanki z tych przeciez merytorycznie postawionych zarzutow. Gdyby Pan to zrobil to i dyskusja zyskalaby na wartosci a Pan w oczach mieszkancow. Pan za to albo straszy sądami albo idzie w wypominki burmistrz Ujmy. Utwierdza mnie to jedynie w przekonaniu ze nic na swoja obrone nie macie, a wszelkie zarzuty wobec Was sa prawdziwe.

    Odpowiedz
  21. Józef pisze:
    22 lipca 2015 o 11:49

    W odpowiedzi na to, co uprawiacie, mam dla was „szlachetni” obywatele i ambitni pseudo – samorządowcy z łaski na uciechę (sołtysie Cisia – redaktorze prowadzący, Obiektywny, Stokrotko a także inni kompani żałosnego, mściwego odkrywcy i „poskramiacza” ludzkich charakterów, dusz i sumień) poniżający wszystkich, którzy mają inne zdanie niż wy, ważną przestrogę na teraz i na przyszłość: obcowanie z karłem lub karłami moralności każdemu grozi deformacją kręgosłupa (moralnego, ale nie tylko).

    Odpowiedz
  22. Edek pisze:
    22 lipca 2015 o 12:26

    Drogi Józefie nie ma się co denerwować….
    Faktem jest, że okłamaliście mieszkańców Blachowni, faktem jest, że to Wy promujecie bezkarność, kolesiostwo i nieudolność. Ja się na to nie zgadzam PROTESTUJE !!!!!!!

    Odpowiedz
  23. Marek pisze:
    22 lipca 2015 o 13:16

    Józef ma całkowitą rację w tym co napisał. Wie to z domniemywam z autopsji. Weźcie sobie przestrogi do serca

    Odpowiedz
  24. Jadwiga pisze:
    22 lipca 2015 o 14:46

    Przypuszczam, że gdyby zdolni gminazjaliści dostali władzę 8 miesięcy wcześniej dużo więcej zrobiliby w Blachowni niż obecna władza.
    A o ile byłoby taniej…..
    Nieudolność i niekompetencja dyskwalifikuje tych ludzi do rządzenia – powinni pomyśleć i innych mniej wymagającąch pracach lub o zasiłku z mopsu …..

    Odpowiedz
  25. Kuchta pisze:
    22 lipca 2015 o 15:11

    na pewno młodzież umiałaby samodzielnie wypowiedzieć się
    pani burmistrz wszystko czyta z kartki ….. dlaczego ?

    Odpowiedz
  26. Bożena Forma pisze:
    22 lipca 2015 o 19:07

    “Dziwny jest ten świat, gdzie jeszcze wciąż mieści się wiele zła.
    I dziwne jest to, że od tylu lat człowiekiem gardzi człowiek.
    Dziwny ten świat, świat ludzkich spraw, czasem aż wstyd przyznać się.
    A jednak często jest, że ktoś słowem złym zabija tak, jak nożem.

    Lecz ludzi Dobrej Woli jest więcej i mocno wierzę w to,
    że ten świat nie zginie nigdy dzięki nim…

    Przyszedł już czas, najwyższy czas, nienawiść zniszczyć w sobie.”

    Godność Każdego Człowieka Jest Najwyższym Dobrem Publicznym.

    Proszę Was wszystkich o Mądrość i Życzliwość w budowaniu zgody i pokoju w Blachowni.
    Wzajemna Serdeczność jest podstawą, która służy Życiu każdego z nas.
    Wierzę w Boga. “Bóg jest miłością” i Codziennie Widzę Dobro, które Jest w Ludzkich Sercach.
    „Musicie być silni miłością, która wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, wszystko przetrzyma, tą miłością, która nigdy nie zawiedzie”.
    „Piękno miłości właśnie na tym polega, że jest wymagająca oraz promieniuje prawdziwym dobrem”.

    Pozdrawiam Was Bożena Forma

    Odpowiedz
    • Ostrowiak pisze:
      23 lipca 2015 o 01:21

      Pani była radna.
      Piękne słowa, też lubię Niemena.
      Jednakże w pani wykonaniu to hipokryzja w czystej postaci.
      Będąc kandydatem KWW Sylwii Szymańskiej na radną nie przeszkadzało pani że koleżanki i koledzy sieją zło : manipulują, niedopowiadają, przedstawiają fałszywy obraz i obietnice bez pokrycia – pani im wtedy dopingowała.
      Może proszę wpłynąć na koleżanki i kolegów by zaczęli się zachowywać godnie i potrafili honorowo przyjąć brzemię odpowiedzialności za to co się stało i za to co się teraz dzieje czyli nieumiejętność zarządzania gminą.

      Odpowiedz
  27. Janusz Trzepizur pisze:
    22 lipca 2015 o 20:30

    A ja mam pytanie, jakie prawo ma sołtys Cisia do sprawowania urzędu? I jego miejsce również zostało zdobyte w niejasnych okolicznościach…
    P.S. Jeśli chodzi o mnie, może i nie jestem obecnie mieszkańcem wsi Cisie, ale dwa pokolenia mojej zacnej rodzinki w niej mieszkoały, co daje mi większe prawo wypowiadania się na temat samiej miejscowości niż obecnemu sołtysowi – pozdrawiam ;-)

    Odpowiedz
    • orion pisze:
      22 lipca 2015 o 20:57

      Ha, ha, ha to mylisz się.
      Pan Sołtys wygrał w demokratycznych wyborach w lokalu wyborczym.
      W przeciwieństwie do namaszczonych do zwycięstwa kandydatów – wtedy Szymańska zorganizowała wybory w ich domostwach.
      Oponenci do domu kandydata nie przyszli, niewiele miała to wspólnego z demokracją, kulturą i dobrym obyczajem.
      Prasa ogólnopolska opisywała ten skandal. Szymańska tłumaczyła się, że gmina nie ma pieniędzy na dowożące mieszkańców autobusy po czym okazało się milion złotych było zaoszczędzone przez poprzedniczkę……

      Odpowiedz
  28. gość pisze:
    22 lipca 2015 o 20:54

    Janusz skąd ty się chłopie wziąłeś? Ty masz jakąś obsesje na punkcie sołtysa. Prawo do wypowiadania się ma każdy równe jakbyś nie wiedział, a nie to że twoje dwa pokolenia tu mieszkały to ty masz większe prawo do wypowiedzi. To pokazuje, że jesteś naprawdę wiejskim nauczycielem, nie ubliżając innym uczącym na wsi.

    Powiem ci jeszcze raz znanym zdaniem “Januszu nie idź tą drogą”

    Odpowiedz
  29. Podatnik pisze:
    22 lipca 2015 o 21:39

    Zajmijcie sie praca a nie klotniami.Czasy podstawowki sie skonczyly.Jesli chcecie dolki kopac to robcie to z klasa i madrze.Obejrzyjcie house of cards.Moze nauczycie sie polityki.Wszyscy z was drwia.Z jednej i drugiej strony
    Do myslenia i pracy radze sie zabrac?

    Odpowiedz
  30. wieśniak pisze:
    22 lipca 2015 o 22:31

    Tak obiecywali ale nic z tego nie realizują.
    Szymańska bierze wygórowaną pensję i śmieje się ludziom w twarz a obiecywała, że obniży i nie będzie patrzeć ludziom w oczy.
    Nic nie zrobione ani inwestycji, ani unijnych pieniędzy.
    Jak im nie wstyd pokazywać się ludziom na ulicy

    Odpowiedz
  31. adam pisze:
    22 lipca 2015 o 23:48

    Panie Jozefie prosze za bardzo sie nie przejmowac negatywami,ja mam 100 pytan do pana ktory administruje te strone bo jak widze to jakby prokurent naszego miasta,pytanka zadam z kartki bo troche ich jest, i do tego tylko wyksztalcenie zawodowe i troche slabo z inteligecja mam prawie 50 lat,mam nadzieje ze tylko Pani Burmistrz mi na to pozwoli w wolnych wnioskach jak zjawie sie na sesji.

    Odpowiedz
  32. wieśniak pisze:
    23 lipca 2015 o 00:15

    Adamie Panu Sołtysowi możesz zadać pytania na zebraniu sołeckim.
    Na sesji możesz je zadać burmistrz Szymańskiej ale nie licz że ci odpowie, poprosi jokera – kierownika referatu, sama nie orientuje się w niczym.
    Współczuję ci że nie możesz spamiętać wszystkich swoich pytań i musisz posłużyć się kartką ale nie przejmuj się podobne problemy ma burmistrz Szymańska, też musi czytać z kartki, w wielu przypadkach również pani przewodnicząca ….

    Odpowiedz
  33. Gienek pisze:
    23 lipca 2015 o 00:45

    Cała Blachownia aż huczy , wszyscy mówią o tej bardzo bulersującej aferze Szymańskiej a przewodnicząca Rady Mandryk milczy ……
    Pani przewodnicząca ta funkcja to nie tylko prawa ale i obowiązki, których pani nie wypełnia.
    Mając wiedzę o możliwości popełnienia przestępstwa przez burmistrz Szymańską nie wypełniła pani obywatelskiego obowiązku.
    Czy takie zachowanie jest godne przewodniczącej Rady naszej gminy ?

    Odpowiedz
  34. Pinol pisze:
    23 lipca 2015 o 07:54

    Szanowna pani Bożeno Forma, proszę nie przytaczać tu cytatów Niemena bo był to człowiek wierny swoim poglądom i przekonaniom i nie ogłupiał ludzi, Pani przyjaciele niestety to robią. Przykro mi , że przy kolejnych aferach w wykonaniu świętej trójcy aczkolwiek nie zapominajmy o radnym Cz. wikłane w konflikty są osoby postronne, i narażone są na gniew i mszczenie władzy – p. Tekiela już nie pracuje została obrzydliwie potraktowana i zwolniona. Nie będę przytaczał innych osób bo jeszcze funkcjonują i mogę im zaszkodzić.
    Przykre to , że nasze miasto dąży do samodestrukcji dzięki takiej władzy , jest podzielone na tych za i tych przeciw władzy czego wcześniej nie było a jeśli było to nie w takim stopniu. Pani Burmistrz proszę przestać czytać blogi, fora, bawić się w obwieszczenia pisać do gazety tylko w końcu zacząć realizować obietnice wyborcze. Ryneczek za chwilę będzie kością niezgody trzeba będzie oddać pieniądze do uni ponieważ za wszelką cenę chcecie udowodnić , że to p. Ujma zawiniła. Otóż proszę realizować dalsze plany z tym związane i projekty bo ciekaw jestem z czyjej kieszeni pociągniecie odpowiedzialność zawalenia otwarcia.
    Panie Marku troszeczkę już niech Pan przestanie zachowywać się jak chłopczyk w przykrótkich spodenkach bo to już nie ten wiek, jak Pan zaryzykował by być radnym to teraz baty niech Pan przyjmie naklatę jak facet , wytrzeć mleko pod noskiem głowa do góry i do przodu. Powodzenia.

    Odpowiedz
  35. Ostrowiak pisze:
    23 lipca 2015 o 09:30

    No właśnie radny Czech stracił zainteresowanie aferami o których mówi cała gmina, nie docieka ile kosztuje obecnie obsługa prawna, nawet zatrudnienia nowych osób spoza gminy przestały go interesować….. ?

    Odpowiedz
  36. Janusz pisze:
    23 lipca 2015 o 09:48

    Zero decyzyjności.
    Co z ryneczkiem, co ze strażnicą ?
    Przed wyborami padały konktretne obietnice ….?

    Odpowiedz
  37. Edek pisze:
    23 lipca 2015 o 12:49

    Całe szczęście, ze Pani radna Forma nie zaśpiwała……to już byłoby nie do przeżycia. Czytając dalej mam wrażenie, że ma nie po kolei……Wierzę w Boga i wierzę w prawdę i ona obroni się w Blachowni. Józiu opamiętaj się chłopie bo to wstyd mieć takiego radnego.

    Odpowiedz
  38. Nikita pisze:
    23 lipca 2015 o 21:55

    Panie Gąsiorski teraz czas na Pana zwierzenia. Czekam.

    Odpowiedz
  39. :) pisze:
    23 lipca 2015 o 22:10

    popieram NIKITA , CZAS NA SOŁTYSA ;)

    Odpowiedz
  40. Roman pisze:
    23 lipca 2015 o 23:57

    Pan Sołtys nie jest radnym ani burmistrzem.
    Burmistrz i radni ustawowo są zobligowani do ujawnienia wszystkich swoich dochodów i majątku, stąd ich kariera zawodowa i dokonania według prawa są jawne.
    Wstyd dla gminy że trójka trzymająca władzę to ludzie o tak niskich kompetencjach i dokonaniach zawodowych.
    Nie ma co się dziwić że po ich rządami gmina mocno pikuje w dół.
    Co robić ? Tak dalej być nie może

    Odpowiedz
    • Mizeria pisze:
      25 lipca 2015 o 11:30

      Roman trzeba robić REFERENDUM

      Odpowiedz
  41. gość pisze:
    24 lipca 2015 o 09:09

    Jest takie powiedzenie ” Jaki Pan taki kram”

    Odpowiedz
  42. Nikita pisze:
    25 lipca 2015 o 14:00

    Roman opowiadasz bzdury. Skoro potrafi oceniac i rownoczesnie oczerniac ludzi czekam na konkrety o Panu Soltysie. Czyzby obawial sie prawdy?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Redakcja oraz właściciel serwisu GminaBlachownia.pl nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).
Najnowsze artykuły
  • 31. finał WOŚP w Blachowni
    Rozrywka | 27 stycznia 2023 r.
  • Aneksy do umów i płatności w związku z projektem OZE w gminie Blachownia
    Lokalne | 26 stycznia 2023 r.
  • Denat odnaleziony w swoim mieszkaniu na Korczaka w Blachowni
    Lokalne | 25 stycznia 2023 r.
  • Rozdzielono 150 000 zł na sport w gminie Blachownia
    Żeglarstwo | 24 stycznia 2023 r.
  • Jest praca w urzędzie. Szukają kogoś do referatu promocji
    Lokalne | 23 stycznia 2023 r.
Gmina Blachownia – Informacje | Wiadomości | Wydarzenia
GminaBlachownia.pl to serwis informacyjny, w którym znajdą Państwo najświeższe informacje związane z gminą Blachownia.

Serwis ten jest prywatną inicjatywą i nie jest związany z Urzędem Gminy Blachownia.
  • Strona główna
  • Redakcja
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Kultura i rozrywka
  • Ogłoszenia UM
  • Polityka prywatności
RSS
Wszelkie prawa zastrzeżone © GminaBlachownia.pl
TOP